روابط عمومی های متخصص و مدیران آگاه لازمه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، این روابط عمومی ها هم از جنبه تبلیغات و اطلاع رسانی باید قوی باشند و هم از نظر مدیریت ارتباطات سازمانی در درون و بیرون سازمان، ارتباطات داخلی و بین المللی و ارتباطات با مردم و رسانه ها، باید عملکرد مطلوبی داشته باشند.

علاوه بر نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی خدماتی، بیش از دو هزار واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در استان مرکزی فعالیت دارند و تولیدات برخی از این صنایع به کشورهای دیگر صادر می شود؛ این مساله اهمیت وجود روابط عمومی های متبحر و کارآزموده را دوچندان می کند.

۲۷ اردیبهشت و روز روابط عمومی و ارتباطات از آن روزهایی در گذر تقویم ما نیست که فقط یک نام باشد و بس، بلکه روابط عمومی تماما برنامه ریزی و عمل است و در واقع در یک جمله می توان گفت؛ روابط عمومی حرکت دقیق روی مرزهای مشترک دانش و هنر است.

نگاه مدیران به روابط عمومی ها باید ارتقا یابد

قاسم عسگری، مدیر روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی گفت: لازمه درخشش روابط عمومی در سازمان های استان این است که نگاه مدیران دستگاه ها به واحد روابط عمومی یک نگاه کلان باشد نه خرد و این نگاه باید به تمامی پرسنل و بخش های سازمان تعمیم داده شود.

وی افزود: کارکنان حوزه روابط عمومی در استان باید متخصص این حوزه باشند و توانایی برقراری ارتباطات گسترده و فراگیری در این حوزه داشته باشند.

عسگری اظهار داشت: صداقت، عملکرد شفاف، جسور بودن و در عین حال رعایت خط قرمزها از مهم ترین ویژگی های یک روابط عمومی موفق است.

وی تصریح کرد: با وجود شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مرکزی، متاسفانه یک انسجام و هماهنگی و وحدت رویه مناسب، در روابط عمومی های استان به چشم نمی خورد.

عسگری گفت: با توجه به اینکه امروز ابزارهای مختلفی برای اطلاع رسانی و ارتباط با مردم در دست روابط عمومی ها قرار دارد، سازمان ها باید از تریبون روابط عمومی ها با مردم ارتباط بگیرند و مردم استان باید از از طریق روابط عمومی ها نسبت به اخبار و تحولات استان در حوزه های مختلف مطلع شوند.

وی افزود: در صورتی که این فعالیت ها از حوزه روابط عمومی ها خارج شود ممکن است نتیچه منفی و معکوس داشته باشد.

عسگری اظهار داشت: نگاه مدیران سازمان ها به روابط عمومی باید منطقی تر شود و سازمان هایی که اقبال بیشتری در ابعاد مختلف ارتباطات خود داشته اند ناشی از نگاه گسترده و آینده نگرانه مدیران آنها به روابط عمومی بوده است.

وی افزود: در جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، باید نقاط قوت و ضعف و مشکلات روابط عمومی های استان به درستی بررسی شده و برای رفع این مشکلات و ارتقای فعالیت های روابط عمومی ها، برنامه ها و چشم اندازهای کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شود.

روابط عمومی

روابط عمومی چشم و گوش سازمان است

مجید حق دین، مدرس دانشگاه در رشته روابط عمومی، در زمینه نقش روابط عمومی در سازمان گفت: روابط عمومی در حقیقت چشم و گوش سازمان است و نقش پل ارتباطی را بین سازمان و مخاطبین ایفا می کند.

وی اظهار داشت: به تعبیر بنده روابط عمومی چیزی جز تفهیم و تفاهم متقابل در داخل و خارج از سازمان نیست و کارگزاران واحد روابط عمومی بایستی افرادی صبور ، آشنا به فن سخنوری، آشنا به مفاهیم هنر و دارای اطلاعات عمومی و تخصصی بالا باشند.

حق دین گفت: روابط عمومی ها در صورت عملکرد صحیح، نقش تاثیرگذار و ارزنده ای در موفقیت دستگاه های دولتی و خصوصی، ایفا می کنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به شاخصه های مهم موفقیت روابط عمومی ها در استان گفت: برای اینکه شاهد روابط عمومی های بیش از پیش موفق و کارآمد در استان باشیم؛ باید افراد باتجربه، آگاه و تحصیل کرده در این حوزه برای فعالیت در روابط عمومی در نظر گرفته شوند.

حق دین خاطر نشان ساخت: در عصری قرار داریم که هر روز شاهد شکل گیری فرم های جدیدی از رسانه های اجتماعی در جامعه هستیم، بنابراین آگاهی و دانش رسانه ای مدیر و کارشناسان این واحد برای تحقق یک روابط عمومی مدرن و موفق، شاخصه ای بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در خصوص تولید محتوای رسانه ای، روابط عمومی ها باید دقیق تر و موشکافانه تر عمل کنند، زیرا گاهی یک واژه بهتر از جمله ها و گاهی یک قطعه عکس بهتر از ساعت ها حرف و بحث، می تواند در دل مخاطب بنشیند و اثرگذاری داشته باشد.

روابط عمومی

روابط عمومی ها از نیروهای متخصص این حوزه استفاده کنند

غلامعلی صیادی، مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی و عضو شورای مرکزی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مرکزی نیز گفت: برای اینکه روابط عمومی ها در استان بتوانند موفق عمل کنند باید در انتخاب دست اندرکاران حوزه روابط عمومی از افرادی استفاده شود که علاوه بر تجربه، تخصص لازم را نیز در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر رشته دانشگاهی تحت عنوان علوم ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه های استان وجود دارد و افراد زیادی در همین رشته از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند که می طلبد روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان از دانش و تخصص این افراد بهره بگیرند.

صیادی افزود: افرادی نیز که در حوزه روابط عمومی در استان فعالیت دارند و رشته تحصیلی آنان مرتبط با روابط عمومی نیست، باید در این راستا آموزش ببینند.

وی خاطر نشان ساخت: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مرکزی، برای افزایش سطح علمی کارکنان روابط عمومی ها دوره های آموزشی را دایر کرده و امیدواریم برگزاری این دوره ها نتایج مطلوبی داشت و ادامه یابد.

صیادی تصریح کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که وظیفه هماهنگی اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی در استان را برعهده دارد، محلی برای طرح مسائل و مشکلات روابطعمومی های استان و چاره اندیشی برای این مسائل است گه در ارتقای عملکرد و جایگاه روابط عمومی ها تاثیر زیادی دارد.

با توجه به آنچه گفته شد روابط عمومی یک کار تخصصی است که برای موفقیت در آن باید از افراد دارای دانش لازم و شناخت کافی بهره مند شد. از آن جا که روابط عمومی به عنوان بازوی مدیریت سازمان در داخل و بیرون از سازمان ایفای نقش می کند، وجود مدیریت آگاه و آشنا به نقش های روابط عمومی در تمامی نهادهای استان، پشتیبان خوبی برای ارتقای روند فعالیت روابط عمومی های استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.