راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی استان مرکزی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، رییس کل دادگستری استان مرکزی درحاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای جلوگیری از اطاله وقت مراجعان در محاکم و ارایه بهینه و خدمات کیفی دنبال شده است

حجت الاسلام والملسلمین حکمتعلی مظفری افزود: با دفاتر قضایی، کلیه خدمات قضایی از قبیل ثبت و ضبط پرونده ها ، ارایه اسناد و مدارک، دادخواست ها و شکایت ها و نیز ابلاغ احکام به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی گفت: فعالیت و ادامه کار این دفاتر با رفع اشکالات احتمالی سیستمی، در استان مرکزی گسترش می یابد.

وی افزود: تمامی کسانی که از خدمات اینترنتی بهره مندند و اسکنر دارند دعاوی حقوقی خود را می توانند از طریق الکترونیکی و بدون نیاز به روند معمول بوروکراسی حل و فصل و پیگیری کنند.

مظفری با بیان اینکه هزینه دادرسی ها نیز به صورت سیستماتیک تعیین و از صاحبان دعوا اخذ می شود، بیان کرد: تعیین وقت دادرسی ها هم از طریق پیامک به اطلاع طرفین دعوا می رسد.

حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: طرفین دعوا می توانند به طور حضوری و یا با ارسال لایحه به صورت الکترونیکی، اسناد و مدارک و لوایح خود را تقدیم محاکم کنند تا در جلسه دادگاه طرح و رسیدگی شود.

وی گفت: با الکترونیکی شدن خدمات قضایی، علاوه بر کاهش ازدحام در بخش های مختلف دادگستری و محاکم، از اختلاف رویه های دادرسی نیز جلوگیری می شود.

در راستای اجرای سیاست های کلی قضایی پنج ساله، ارتقاء سلامت نظام اداری، رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و همچنین حفظ شئون ارباب رجوع از لحاظ تعیین نوبت رسیدگی و جایگاه اجتماعی آنان، بخشی از امور دادگاه ها و محاکم از قبیل طرح و پیگیری دعاوی براساس آیین نامه ای در ۱۴ بند و دو تبصره که به امضای ریاست قوه قضاییه رسیده است، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محول می شود.ک/۲

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.