تنش آبی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، در این مطلب به نقل از عزت الله آمره ای مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مرکزی آمده است: بارندگی های اخیر باعث بهبود وضعیت آب های سطحی و افزایش حجم آب پشت سدهای استان شده، اما همچنان روند نزولی و کسری مخزن آب های زیر زمینی به قوت خود باقی است.

متوسط بارندگی استان از مهرماه سال گذشته تا ۲۶ فروردین امسال ۲۱۳ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و دوره آماری دراز مدت حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد.

در این سال آبی بیشترین میزان بارندگی در حوزه شهرستان شازند با ۴۸۸ میلی متر و کمترین میزان بارندگی با ۹۵ میلیمتر مربوط به دلیجان است و در اغلب شهرستان های استان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و دوره های آماری بلند مدت کاهش یافته است.

تقدیر از مفاخر و بزرگان استان مرکزی، کسب کاپ اخلاق توسط رزمی کاران پاهویوت استان، نابودی لاله های واژگون استان مرکزی و درخشش شرکت کنندگان دانشگاه علوم قرآنی خمین در مسابقات کشوری از دیگر عنوان های خبری هفته نامه آوای خمین است.

هفته نامه های آوای خمین استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی فاطمه لطفی منتشر می شود.

*** تبدیل هنرستان قدیم اراک به مجتمع تجاری و خدماتی از عنوان های خبری شماره ۵۹۳ روزنامه عطر یاس است.

در این مطلب به نقل از نوری مشاور شهردار اراک آمده است: این مجتمع تجاری، تفریحی، خدماتی، پارکینگ طبقاتی در دو قسمت غربی و شرقی در خیابان محسنی و با سرمایه گذاری چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

این پروژه که توسط یک شرکت به عنوان شریک شهرداری در روزهای آتی کلنگ زنی می شود متشکل از پارکینگ، بازار روز، پایانه مسافر بری، رستوران، سینما و زمین ورزش است که در ۲۰ هزار متر مربع احداث می شود.

وی اظهار کرد: ۴۰ درصد کل پلاک این زمین ها تجاری، ۴۰ درصد پایانه مسافربری و پارکینگ و ۲۰ درصد باقی نیز محوطه سازی و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

آغاز عملیات کلنگ کنار گذر دلیجان، پیشینه تاریخی قبرستان، تلاش برای تصویب سند سلامت جوانان در سال جاری، هنگامه ای برای کتاب خوانان و تعمیر و بازسازی بیش از یک هزار واحد مسکونی مددجویان امداد استان از دیگر عنوان های روزنامه عطریاس است.

روزنامه عطریاس استان مرکزی با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی داود باقری منتشر می شود.

****هیچ قصوری در حوادث پالایشگاه شازند پذیرفتنی نیست یکی از مطالب خبری شماره ۳۸۹ هفته نامه چشم براه استان مرکزی است.

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران مجموعه پالایشگاه باید با اتخاذ تدابیر ایمنی مانع از بروز حوادث تلخ گارگرفتگی در جریان تعمیرات اساسی این شرکت می شدند.

وی افزود: هیچ قصوری پذیرفتنی نیست و با مسببان حادثه پالایشگاه برخورد قانونی می شود.

وی اظهار کرد: پالایشگاه واحد حساسی است که به دلیل اهمیت کار دراین مجموعه باید مجریان و مدیران پالایشگاه دقت کافی و لازم را برای انجام کارهای تعمیراتی اساسی پیش بینی کنند.

اهتمام به موزه ها ریشه های هویتی قومیت ها، پرداخت ۹۵۲ فقره وام مددجویان تحت حمایت شازند، دستگیری مامور قلابی در اراک، ابقای حسن بیگی در سمت معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی از دیگر عنوان های خبری هفته نامه چشم براه است.

هفته نامه چشم براه استان مرکزی با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی رمضان یاحقی منتشر می شود.

۴۴ نشریه و پنج پایگاه خبری در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.