گشایش نگارخانه ماندگار در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- نخستین نگارخانه بخش خصوصی استان مرکزی با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان آغاز بکار کرد.

سیدمحمد حسینی پس از بازدید از این نگارخانه با بیان اینکه اقدام بی‌نظیری صورت گرفته است، افزود: با ایجاد این نگارخانه یک کار عاشقانه انجام شده است، کسی که عاشق هنر نباشد نمی‌تواند با این برنامه‌ریزی از ابتدای ورودی ساختمان را اینگونه طراحی کند. هر قطعه از این ساختمان گویای یک هنر ارزشمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مجموعه آثار هنری که در این گالری به نمایش گذاشته شده جزو آثار بسیار زیبا و بی‌نظیر از اساتید برجسته است.

وی ادامه داد: گرچه تعداد آثار زیاد نیست اما، هر اثری که در اینجاست دنیایی از خلاقیت، هنر و ارزش است.

حسینی بیان کرد: باید فضایی را فراهم آورد تا با استفاده از اساتید برجسته هنری در جهت آموزش و تربیت شاگردان خوب و برجسته، در این رشته‌های هنری غنی و بی نیاز شویم.

وی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از این گالری‌ها، حضور مدیران ارشد در بازدید از این گالری‌ها را اثربخش و باعث ایجاد انگیزه در هنرمندان دانست.

امیر هزاوه، مدیر نگارخانه ماندگار اراک نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: در این نگارخانه ۵۸ اثر از ۳۰ هنرمند در ۲۵ رشته شامل قلم‌زنی، مشبک، منبت، معرق، گره‌چینی، زیورآلات، نقاشی ایرانی و طراحی با موضوع هنرهای سنتی از چهار استان مرکزی، قزوین، البرز و تهران به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: ارزش آثار هنری ارائه شده در این نمایشگاه بیش از یک و نیم میلیارد تومان است و برخی از این آثار خریداری شده و برخی به صورت امانت از هنرمندان گرفته شده است.

هزاوه گفت: این نگارخانه دارای ۱۲۰ مترمربع فضای مفید با زیربنای ۲۰۰ متر است و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان توسط مالک خصوصی، هنرمند خوشنویس “محمد شفیعی” بابت این فضا هزینه شده است.

وی هدف از راه‌اندازی نگارخانه ماندگار در اراک توسط بخش خصوصی را معرفی آثار فاخر هنرمندان ایرانی عنوان کرد.

این نمایشگاه آثار هنری به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در خیابان گلستان شهرک شهید مصطفی خمینی اراک برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.