استاندار استان مرکزی: ترویج فرهنگ گفت‌وگو از عوامل اصلی توسعه و موفقیت است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایلنا، محمود زمانی قمی، صبح امروز، در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: باید مدل فرهنگی برای جوانان تهیه شود که ضمن هسویی با فرهنگ بومی و اسلامی، بتواند در حفظ هویت بخشی به ملت ما برنامه داشته باشد.

وی ایجاد حس اعتماد در جامعه و در راس آن جوانان را کلید موفقیت نظام دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موفق شویم باید نظام گفتگو را در برنامه‌های خود حاکم کنیم، باید فرهنگ گفتگو را ترویج دهیم و توجه جوانان را به این موضوع جلب کنیم که راه گفتگو را شناخته و باورمان کنند، باید حق بدهیم که طرفین باید اجازه داشته باشند که با هم گفتگو کنند.

زمانی قمی، با تاکید بر لزوم باز کردن راه‌های گفتگو با جوانان و جامعه تصریح کرد: جهان امروز با دو یا سه دهه قبل حتی ده سال قبل تغییر کرده اما مطالبات هنوز‌‌ همان مطالبات ده سال قبل است درحالی که نسل امروز با دیروز تفاوت کرده واقعیتی که هست تعارضی به وجود آمده دنیا می‌خواهد فرهنگ خودش را حاکم کند و ما بابد برنامه‌ای برای جوانان داشته باشیم که اعتماد جوان را جلب کند و این به جز از راه گفتگو می‌سر نیست.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شکل و سلیقه عصر حال با گذشته فرق کرده متذکر شد: نگران این نباشیم که جوان امروز مثل ما لباس نمی‌پوشد، مثل ما فکر نمی‌کند، از این نترسیم که خواسته‌اش مثل مانیست نسل‌ها عوض شده‌اند باید هنر برقراری ارتباط و گفتگو را بدانیم و باب گفتگو را با جوان باز کنیم نتیجه‌اش قطعا ایجاد اعتماد او به ما می‌شود و وقتی این اتفاق افتاد و ما این یک قدم مهم را به سوی او برداشتیم جوانان با اعتماد ایجاد شده حرف‌ها و برنامه‌های ما را می‌پذیرند.

زمانی تصریح کرد ما باید به دنبال این باشیم که مدلی که جمهوری اسلامی به جوانش ارائه می‌کند بهره گرفته از نظر کار‌شناسان و با برآورد بهترین شیوه‌ها باشد شیوه‌ای که سلیقه و نظر جوان هم با باز شدن راه گفتگو در آن دخیل باشد.

استاندار مرکزی مهم‌ترین برنامه خود برای استان را قبل از هر چیز صیانت از جامعه فعال و کمک به بخش‌های صدمه دیده با الویت حفظ و ایجاد اشتغال برشمرد و تصریح کرد: اگر توانستیم برای جوان شغل ایجاد کنیم خود به خود بسیاری از مشکلات او در زمینه ایجاد نشاط و امید به زندگی حل می‌شود.

مقام عالیی اجرایی استان خاطرنشان کرد: در استانی که بیبش از ۷۹ مرکز فنی و حرفه‌ای و ۱۱۷هزار دانشجو داریم باید قطعا این ارتباط‌ها را ایجاد و گسترش دهیم تا با ایجاد اشتغال بیشتر امید و نشاط را به جوان وجامعه هدیه کنیم.

وی تصریح کرد: این‌ها لازم و ملزوم یکدیگرند اگر دیدیم رفتار و طرز فکر ما فکر ان‌ها نیست فورا پشیمان نشویم باید این تفاوت‌ها را باور کنیم تا موفق شویم.

زمانی با بیان اینکه این‌گونه جلسات مرتبط با جوانان باید به طور مرتب و در فاصله زمانی نزدیک به هم تشکیل شود، خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که هر چه جلسات کوتاه‌تر اما پربار‌تر و بدون حرفهای تکراری باشد زود‌تر به نتیجه می‌رسد تا بتوانیم برنامه‌های جمهوری اسلامی را آنقدر با جاذبه تدوین کنیم که بتواند پرجاذبه برای جوان باشد تا او نیازی به الگوبرداری از فرهنگ وارداتی نشود

شایان ذکر است این اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی بود که به بهانه نزدیک شدن به هفته جوان با دو دستور کار برگزاری هفته جوان و ساماندهی اوقات فراغت جوانان به ریاست استاندار ودبیری اداره کل ورزش و جوانان و ۲۴ دستگاه عضو ستاد تشکیل شد.

از کل جمعیت استان مرکزی یک سوم آن جمعیت جوان هستند که ۴۳۳ هزار و ۵۵۱ نفر را شامل می‌شود. از این تعداد ۵۱ درصد پسر و ۴۹ در صد دختران جوان هستند. استان مرکزی تبه ۲۶ را در کشور از نظر جمعیت جوان داراست. ۲۵درصد جوانان در روستا زندگی می‌کنند که اکثر ان‌ها کم سواد ند. جمعیت فعال جوان استان ۱۷۰هزار نفر و ۲۶۰هزار نفر شغل پایدار ندارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.