استان مرکزی از نظر تعداد نسخ چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ، امین کمالوندی افزود: این استان بعد از استان آذربایجان شرقی با دارا بودن با چهار هزار و ۳۳۹ جلد کتاب با چاپ سنگی و سربی رتبه دوم کشوری را دارد.

وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در حوزه کتب نفیس و لیبل گذاری و بازنگری های جدید، قدمت برخی از کتب نفیس موجود در استان به بیش از ۷۰۰ سال می رسد.

کمالوندی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار جلد کتاب نفیس در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۵۹۵ نسخه خطی، ۱۱۷۹ جلد چاپ سنگی و مابقی کتاب های چاپ سربی هستند.

وی اضافه کرد: ۵۳۴ نسخه خطی جهت نگه داری مطلوبتر و استفاده بهینه محققان و پژوهشگران دیجیتالی شده اند.

او گفت : در راستای انجام امور حفاظتی شامل نصب سیستم ضد سرقت، خرید تجهیزات مرمت اسناد و کتب، سیستم اطفا حریق و تجهیزات تهویه تالار مفاخر، اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است .

کمالوندی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه کتب خطی پس از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس دارای رتبه چهارم کشور را داراست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی بیان کرد: بیشترین کتاب های تالار مفاخر استان توسط استاد ابراهیم دهگان، محمد عدلی اراکی، حسین واعظ زاده، شریعتمدار ساوجی و مصطفی واعظ تهرانی اهدا شده است.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی در شهرهای مختلف استان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.