عضو شورای کلانشهر اراک : مردم منتظر عذرخواهی شهرداری هستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- آجرلو در صحن علنی شورای این کلانشهر  عدم توجه به حفظ و احیای مقبره آقانورالدین را سبب تخریب این اثر دانست که در نهایت باعث شد این محدوده به سبک شهرداری ساماندهی شود.

وی به لزوم توجه به آثار تاریخی تأکید کرد و گفت: در خصوص تخریب مقبره آقانورالدین انتظار عذرخواهی از مردم توسط شهرداری را داشتیم که تا به حال صورت نگرفته است.

وی در خصوص منطقه گردشگری گردو تصریح کرد: پیگیری ادامه طرح گردشگری این منطقه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط ضعیف بوده و با توجه به اینکه بخشی از زمین این منطقه از شهرداری گرفته شده انتظار داریم با پیگیری شهردار این مکان به شهرداری برگردانده شود.

آجرلو یکی از مشکلات مهم اراک را صنوف مزاحم عنوان کرد و افزود: شهرداری جهت انتقال این صنوف باید کمک بلاعوض را در دستور کار داشته باشد که با همکاری شورا و شهرداری اتحادیه‌ها نسبت به انتقال این صنوف به خارج از محدوده شهری رغبت داشته باشند.

سخن‌گوی شورای شهر در خصوص کارخانه سولفات و اثر تخریبی این کارخانه بر روی تالاب و کویر میقان اظهار کرد: پسماند کارخانه سولفات با کم‌ترین نسیم در هوا پخش می‌شود و با ترکیب سایر آلاینده‌ها هم بر روی میقان اثر تخریبی بر جای می‌گذارد و هم سبب ایجاد هوای آلوده در اراک می‌شود.

وی در خصوص پروژه ۵۵ متری عنوان کرد: حدود ۱۰ سال است که این پروژه کلید زده شده ولی تا به حال تکمیل نشده و با توجه به مصوبه شورا در خصوص ساختمان‌های موجود در خط قرمز اقدامی جدی صورت نگرفته است.

وی گریزی به انتخاب استاندار استان مرکزی زد و افزود: چندین ماه است که استان مرکزی استاندار ندارد و این امر باعث سلب قدرت دستگاه‌های اجرایی خواهد شد، همچنین ضربه جدی به شهرستان‌های استان به خصوص اراک وارد خواهد کرد که از دولت انتظار داریم در این خصوص اقدام کند.

سخن گوی شورا از تاثیر اتوبوس‌های فرسوده در افزایش آلودگی هوا گفت و عنوان کرد: تعویض این اتوبوس‌ها کمک شایانی به کاهش آلودگی خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به عدم وجود گذرگاه‌های عابرین پیاده در برخی از مناطق و همچنین عدم وجودخط کشی با کیفیت در مناطق حاشیه شهر اظهار کرد: در مرکز شهر با توجه به ترافیک نیاز به طرح ترافیکی است که باید شهرداری این امر را پیگیری کند.

آجرلو به مشکلات ناشی از ساختمان‌های پزشکی، آموزشی و تجاری در مرکز شهر اشاره کرد و افزود: قرار بر این بود که این اماکن به حاشیه شهر منتقل شوند که بار ترافیکی ناشی از آنها کاهش پیدا کند ولی تا به حال این امر صورت نگرفته است.

وی در خصوص خیابان محسنی نیز تصریح کرد: افزایش ساخت و سازهای زیاد، عدم عقب نشینی املاک و پیاده‌روهای نامناسب از جمله مشکلات این خیابان است که نیاز به رسیدگی دارد.

سخنگوی شورا پایین بودن سرانه فضای سبز را برای کلانشهر اراک با توجه به آلودگی هوا نامطلوب عنوان کرد و گفت: دسترسی نامناسب به پارک‌ها و فضای سبز و همچنین سیما و منظر نامطلوب در مرکز شهر از جمله مواردی است که نیاز به رسیدگی دارد.

به گزارش ایسنا، جمشید زند نیز احداث پلکان مجتمع گلستان را یک تخلف ارزیابی کرد و گفت: وجود پلکان در پیاده رو ضایع کردن حق مردم محسوب می شود و باید با متخلفین این پروژه برخورد شود.

این عضو شورا وجود پارکینگ در هتل خیبر را امری ضروری تلقی و اظهار کرد: در نظر نگرفتن پارکینگ موجب پارک وسایل نقلیه در حاشیه خیابان و ایجاد ترافیک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهردار اراک نیز در این جلسه قطار شهری را موثر در کاهش ترافیک برشمرد و در خصوص مشکلات پلکان مجتمع گلستان تصریح کرد: با وجود اینکه پلکان این مجتمع در حاشیه پیاده‌رو مشکل‌ساز است ولی به لحاظ فنی امکان برداشتن این پلکان وجود ندارد.

وی در خصوص مشکل پارکینگ هتل خیبر نیز اظهار کرد: زمینی مربوط به شهرداری در قسمت عقبی هتل واقع شده که به پارکینگ تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی به تصویب اعضای شورا رسید و موضوع برخورد با متخلفین مجتمع گلستان و برداشتن پلکان جهت رسیدگی به کمیسیون برگردانده شد.

طرح احداث هتل خیبر در دو طبقه تجاری، دو طبقه رستوران و مرکز خرید و یک طبقه هتل به تصویب رسید و همچنین مصوب شد که یک دستگاه اتوبوس به جاورسیان واگذار شود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراک گفت:

    اینقدرگفتیم استاندار استاندار آخرش هم یک قمی راگذتاشتند بالای سرمان دولت تدبیرو امید بااین انتخاب به آینده خودش تیرخلاص را در استان زد.همه چیز تمام شده حداقل تاانتخابات آتی مجلس و انتخابات آتی ریاست جمهوری امیدی به بهبود اوضاع نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.