فرماندار اراک: شورای اسلامی شهر حق ورود به همه حقوق مردم را دارد

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر حسین بختیاری عصر دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: اعضای شورای شهر باید از این حق در امور مختلف اجتماعی، فرهنگی و سایر مسایل استفاده کنند و تنها به امور شهری نپردازند.

وی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با آرای مردم انتخاب شده اند و در برابر آنها مسوولند و باید همه تلاش خود را برای توسعه شهر و حل مشکلات مردم به کار گیرند.

فرماندار اراک ادامه داد: شورای شهر پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسوولان است و باید از پتانسیل های موجود در این رابطه نهایت بهره را برد.

بختیاری عنوان کرد: شورای شهر باید حقوق مردم را از دستگاه های اجرایی طلب کنند و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی، در خصوص سهم اراک از عوارض آلایندگی نیز گفت: تاکنون نگاه منطقی و کارشناسی در این زمینه حاکم نبوده است.

فرماندار اراک اضافه کرد: آلودگی های خاک و زیرزمینی اهمیت ویژه خود را دارند اما دغدغه مهم مردم بحث آلودگی هوا است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بختیاری گفت: کلانشهر شدن یک امتیاز است اما به شرطی که از قوانین و مقررات کلانشهر برای افزایش سرعت در توسعه شهر استفاده شود.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به جایگاه واقعی کلانشهر همه باید کمک دهند و مشکلات پیش رو را با همدلی و همزبانی یکی پس از دیگری حل کنند.

فرماندار اراک افزود: مردم انتظار دارند اراک از داشتن اسم کلانشهر به جایگاه واقعی یک کلانشهر برسد و این وظیفه و رسالت شورای شهر را سنگین تر می کند.

بختیاری بر رفع مشکلات نقطه حادثه خیز سنجان تاکید کرد و گفت: تاکنون چندین نفر از شهروندان در این منطقه بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند در حالیکه کشته شدن یک نفر هم قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: اختلاف راه و شهرسازی و شهرداری برای حل مشکل این منطقه هر چه سریعتر حل شود زیرا اجرای پل جدید در این منطقه حق مردم سنجان است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: کلانشهر اراک نیازمند توسعه ای در شان مردم این شهر دارد و این مهم تلاش و همت همگانی را طلب می کند.

کیومرث محمودی افزود: سیاست های کلان و تدابیر ویژه ای برای اجرای طرح های بزرگ در سال جدید برای کلانشهر اراک در نظر گرفته شده که اجرای آنها شهر را با توسعه چشمگیری همراه می کند.

وی بیان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری اراک ۳۵۵ میلیارد تومان بود که امسال با تلاش ویژه و بهره گیری از ظرفیت تسهیلات و اوراق مشارکت این اعتبار به بیش از یکهزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: یکی از مشکلات اراک این است که سهم عوارض آلایندگی مردم اراک در چند سال گذشته بدون کار علمی توزیع شده است.

محمودی گفت: شورای اسلامی کلانشهر اراک خواستار حق قانونی در این زمینه است و چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم.

وی عنوان کرد: یکی از مسایل مهم در کاهش آلودگی هوای اراک حفظ باغات و فضای سبز کرهرود است اما این منطقه با مشکل تامین آب مواجه است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: این منطقه ریه شهر اراک است اما جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تامین آب این منطقه خود را کنار کشیده که توجه به این مهم امری ضرروی است.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک تشکیل ویژه کمیسیون نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای شهر به تصویب و اعضای آن انتخاب شدند.

در این نشست، اسماعیل تاج آباد از کمیسیون خدمات شهری، رضا قریشی از کمیسیون برنامه و بودجه، مجید کلوانی از کمیسیون عمران، اشرف بهادری از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مسعود آبایی و عباس آجرلو از هیات رییسه به عنوان اعضای کمیسیون نظارت بر مصوبات شورای اسلامی کلانشهر اراک انتخاب شدند و ریاست این کمیسیون نیز با اکثریت آرا بر عهده مسعود آبایی نایب رییس شورا قرار گرفت.

صدور مجوز واگذاری دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مستعمل شورای شهر از طریق مزایده مصوبه دیگر این نشست بود.

شهر اراک با قدمت بیش از ۲۰۰ سال توسط یوسف خان گرجی بنا شده و سال گذشته با الحاق مناطق سنجان و کرهرود، به کلانشهر تبدیل شده است.

بر اساس آخرین آمار موجود بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.