ایجاد ۱۴۴۲۵ فرصت شغلی جدید در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- ناصر شیخی طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تشریح عملکرد یکساله این اداره کل اظهار کرد: سال گذشته میزان هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار به منظور طرح های اشتغال زایی و تثبیت اشتغال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به استان ابلاغ که در جلسات کارگروه اشتغال ۴۰۰ طرح مورد ارزیابی و مصوب شد.

وی افزود: تاکنون ۹۷۳ میلیارد ریال طرح به تصویب بانک های عامل رسیده است که تعداد ۷۸ طرح منجر به انعقاد قرارداد شده و به این طرح ها مبلغ ۸۱۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

شیخی همچنین از صدور ۲۲ هزار و ۵۴۷ مجوز مشاغل خانگی از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۳۸ متقاضی به ارزش ۳۷۸ میلیارد ریال موفق به اخذ این تسهیلات شده اند.

معرفی ۵۲۷۲ نفر مقرری بگیر جدید به تامین اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره بیمه بیکاری نیز اظهار کرد: در سال گذشته پنج هزار و ۲۷۲ نفر مقرری بگیر جدید به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند که از این تعداد برای پنج هزار و ۲۶۷ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شد.

وی افزود: این اداره کل با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تلاش است مقرری بگیران در طول استفاده از بیمه بیکاری با فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای مهارت لازم را برای ورود به بازار کسب و کار بدست آورند.

شیخی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۴۶۶ نفر مقرری بگیر به سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند و در حال حاضر در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

وی تعداد کل مقرری بگیران را در پایان سال گذشته پنج هزار و ۱۰۰ نفر برشمرد و از قطع مقرری تعداد چهار هزار و ۸۹۶ نفر خبر داد و گفت: تعداد ۵۷۱ نفر به دلیل اشتغال مجدد از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی و واحدهای کار، ۱۹ نفر اشتغال مجدد مقرری بگیران آموزش دیده فنی و حرفه ای و ۴۲۷ نفر به دلیل عدم پذیرش شغل پیشنهادی مقرری آنها قطع شده است.

ثبت ۷۶ تعاونی جدید در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد تعاونی های فعال استان را دو هزار و ۱۸۱ تعاونی برشمرد و افزود: در سال گذشته ۷۶ تعاونی جدید به ثبت رسیده که هزار و ۷۱۳ نفر فرصت شغلی ایجاد و بیش از دو هزار و ۲۳۷ نفر عضو جدید به کل اعضای تعاونی های فعال که در مجموع ۹۲۷ هزار و ۹۲۰ نفر است، افزوده شده است و بیانگر این است که ۷۵ درصد مردم استان مرکزی حداقل عضو یک تعاونی هستند.

وی ضمن اشاره اقدامات این اداره کل در راستای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده بخش تعاون در سال گذشته، انجام بیش از ۸۸۲ مورد نظارت عمومی بر فعالیتهای تعاونی های فعال استان، هزار و ۸۳ مورد نظارت بر مجامع تعاونی های فعال و ارائه بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت آموزش عمومی جهت تعاونگران و انجام بیش از ۷۷۶ مورد بازرسی، حسابرسی و نظارت مالی از شرکتهای تعاونی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی صادرات شرکت های تعاونی استان را بیش از ۱۰ هزار دلار برشمرد.

شیخی با بیان اینکه در سال ۹۳ بیش از پنج هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی های مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضی شده است، گفت: پیش بینی می شود در سال ۹۴ تعداد باقیمانده از واحدهای مسکن مهر را پرونده مسکن مهر استان بسته شود.

صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد برای ۱۲۵۰ نفر

وی در ادامه بازرسی کار را یکی از حوزه های بسیار مهم و تاثیر گذار دانسته و گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۱۸ بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار به منظور رفع نواقص ایمنی و بهداشت کار به عمل آمده است.

شیخی از برگزاری ۵۸ جلسه بدوی و تجدید نظر در خصوص بررسی مشاغل سخت و زیان آور برای متقاضیان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این جلسات به سه هزار و ۷۶۵ مورد از تقاضاهای درخواست کنندگان رسیدگی و برای هزار و ۲۵۰ نفر در استان احکام بازنشستگی پیش از موعد صادر شده است.

وقوع ۴۸۵ حادثه ناشی از کار در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص حوادث ناشی از کار نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۴۸۵ مورد حادثه ناشی از کار داشته ایم که از این تعداد ۲۸۳ مورد در بخش صنعت، ۱۳۱ مورد در بخش ساختمان و ۷۱ مورد در سایر بخش ها حادث شده است.

وی عدم نظارت کارفرما در کارگاه، عدم تهیه و تحویل تجهیزات حفاظت فردی، فاقد حفاظ بودن دستگاههای تولیدی در کارگاهها، سهل انگاری و بی احتیاطی کارگر را به عنوان چهار عامل تاثیرگذار در حوادث ناشی از کار برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.