مشاور استاندار مرکزی: گفتمان همدلی اساس مشارکت مدنی زنان است

به گزارش مرکزی دیلی ، زهرا فرجی روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی زنان و مشارکت مدنی در اراک افزود: شتاب بخشی به آهنگ توسعه و تضمین اقدامات و برنامه های هدفمند و پیشرونده کشور ضرورت مشارکت اجتماعی و مدنی زنان را به عنوان نیمی از جامعه الزامی کرده و این مهم نیازمند پیش شرط های توانمندی فکری، تحلیلی و جسارت اخلاقی و اجرایی این قشر است.

وی اظهار کرد: یکی از بخش های مهم در عرصه مشارکت مدنی، سهیم شدن در فعالیت های عرصه سیاسی است که حضور هدفمند و قوی زنان در این بخش به ارتقای بینش سیاسی و فراهم کردن سازو کارهای رشد و آگاهی فکری و نبوغ و بلوغ تحلیلی زنان دارد.

مشاور امور زنان و خانواده استاندار استان مرکزی بیان کرد: یکی از رخدادهای مهم کشور در سال جاری مقوله انتخابات مجلس شورای اسلامی است که زنان بایستی آگاهانه به عنوان انتخاب کننده اصلح و همچنین انتخاب شونده موثر در کارزار رقابت مشارکت معنی داری داشته باشند و لازمه این مهم نشست ها و گفتکان های توانمندی سیاسی و مدنی زنان است.

فرجی اظهار کرد: حضور زنان در انتخابات تنها به شور سیاسی ختم نمی شود بلکه شعور سیاسی بالا در انتخاب افراد اصلح و برنامه محور و همچنین درخشش زنان خوش فکر و توانمند در عرصه کاندیداتوری سرمایه ای است که باید به آن توجه شود.

وی عنوان کرد: زنان فهیم و مشارکت جو محور تحقق بخشی به شعار امسال در خصوص همدلی و همزبانی هستند چرا که علاوه بر نقشی که در راهبری مدیریت خانه و تربیت فرزندان دارند می توانند این مفهوم اساسی و مهم را در فعالیت های مردمی ، اجتماعی و اجرایی خود نیز به صورت هدفمند بسط و اشاعه دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: تحقق حقوق زنان و مشارکت عملی این قشر با شعار میسر نیست باید از طریق کارگاه ها و کرسی های نقد و نظر زنان را به تمرین سیاسی و مدنی عادت داد و الفبا و ادبیات این بخش را به عنوان گفتمان غالب در بین این قشر از جامعه جا انداخت.

در این کارگاه یک روزه که با حضور کارشناسان و نخبگان علوم سیاسی دانشگاه ها در استانداری مرکزی جریان داد، موانع و راهبردها در حوزه مشارکت مدنی زنان به ح و نظر گذاشته شده است.

بر اساس سرشماری سال ۹۰ از یک میلیون و ۴۱۴ نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۴۳۲ نفر زن می باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.