برگزاری هشتمین همایش «شعر انتظار» استان مرکزی در زرندیه

به گزارش مرکزی دیلی ، احمد جوانمرد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فراخوان این همایش از تاریخ ۳۰ فروردین امسال، در تمامی شهرستان های استان توزیع شده و دبیرخانه این همایش تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، آماده دریافت آثار شعرا و ادبای ولایت مدار خواهد بود.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه این همایش عصر روز یکشنبه مورخ۱۰ خرداد ماه، در سالن فرمانداری شهرستان زرندیه برگزار خواهد شد.

دبیر هشتمین همایش شعر انتظار استان مرکزی افزود: به ۱۰ اثر برگزیده این همایش علاوه بر لوح تقدیر و تندیس همایش، مبالغ نقدی اهدا می شود.

وی از رونمایی از کتاب «هفت دوره همایش شعر انتظار استان مرکزی» در مراسم اختتامیه این همایش خبرداد و خاطرنشان ساخت: امید است با برگزاری چنین همایش هایی، بتوان گام موثری در مسیر ترویج فرهنگ دینی وبه ویژه فرهنگ مهدویت برداشت.

جوانمرد اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب تولد دوباره و گسترش و بلوغ شعر آئینی در میان شاعران معاصر به ویژه شعر روز شده است.

وی ادامه داد: شعرای استان می توانند آثار خود را در موضوعات مهدویت و ولایت پذیری، جهان در انتظار موعود، دل سروده انتظار و شوق دیدار، به دبیرخانه این همایش واقع در شهرستان زرندیه، شهر مامونیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا به نشانی الکترونیکی zarandieh.ershad@gmail.com ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه شعر مهدوی وشعر انتظار را یکی از گونه های شعر منقبتی و آیینی عنوان کرد و گفت: سابقه ی شعر آیینی در کشور ما به قرن ها پیش باز می گردد و نمونه هایی از این نوع شعر را می توان در اشعار کسایی مروزی، سنایی، رودکی، سعدی، حافظ و سلمان ساوجی مشاهده کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.