شهردار: ماهانه از یک پروژه بزرگ شهری در اراک بهره برداری می شود

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد ابراهیم عباسی عصرچهارشنبه در نشست خبری افزود: رسالت خطیر شهرداری توسعه و عمران شهری است و شورای دوره چهارم تاکید ویژه ای برامکان سنجی بهینه هزینه ها در توسعه شهری کلانشهر اراک دارد.

وی ادامه داد: به منظور تحقق برنامه های اولویت دار شهری، قرارداد سرمایه گذاری با قرارگاه خاتم الانبیاء به امضا رسیده که از مهمترین مفاد آن می توان به اجرای تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی دو طبقه کردن خیابان های امام خمینی و شهید بهشتی اشاره کرد.

به گفته شهردار کلانشهر اراک این پروژه های عمرانی توسط قرارگاه خاتم الانبیا طراحی و با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در مدت زمان ۲۴ ماه اجرا می شود.

عباسی از بهره برداری مرکز دفع اصولی پسماند کلانشهر اراک خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در تاریخ شهرداری اجرایی شده که پیش بینی می شودتا خردادماه سال جاری از طلای کثیف کلانشهر اراک کمپوست تهیه و عرضه شود.

شهردار کلانشهر اراک افزود: قرارداد بهره برداری از پسماندهای خشک شهری نیز با سرمایه گذار مربوطه به امضا رسیده که به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری و پناهگاههای حیوانات ولگرد نیز در اراک راه اندازی شده که این مرکز ضمن نظارت بر روند سلامت حیوانات برای نخستین بار در کشور طرح عقیم سازی سگ های ولگرد را در دستور کار قرار داده است.

عباسی بیان کرد: بر اساس دورنمای ایجاد فضای سبز یک هزار هکتاری در کلانشهر اراک ، ۳۰۰ هکتار از آن در مدت یک سال گذشته محقق شده است.

وی اظهار کرد: مکانیزه کردن آبیاری فضاهای سبز شهری اراک نیز با جدیت دنبال شده و هم اینک برای آبیاری بیش از ۸۰ درصد از آبیاری این فضاها از آب غیر شرب استفاده می شود.

عباسی افزود: اجرای طرح ۵۵ متری و تفرجگاه گردو درانتظار مصوبه نهایی شورای اسلامی کلانشهر اراک است که در صورت تصویب نهایی توسط شهرداری اجرا می شود.

شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: پارسال با همکاری بخش خصوصی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی تعریف که با توجه به آغاز مطالعات برخی از آنها، مراحل بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک خواهد بود.

شهر اراک با قدمت بیش از ۲۰۰ سال توسط یوسف خان گرجی بنا شده و سال گذشته با الحاق مناطق سنجان و کرهرود، به کلانشهر تبدیل شده است.

بر اساس آمار موجود بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.