آرام ترین سال بازار مسکن در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، محمود نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: بازار مسکن هیچ تغییر محسوسی نکرده است و واسطه‌ها سرمایه‌های خود را در جای دیگر انباشت کرده‌اند.

وی گفت: با تخصیص تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی بانک مسکن برای خرید آپارتمان، مصرف‌کنندگان واقعی مسکن در سال گذشته خرید خوبی داشته‌اند و سال آرامی را پشت سر گذاشتند و در نهایت هیچ تورمی در بخش مسکن به چشم نخورد.

نوروزی ضمن اشاره به عرضه مستقیم مسکن تصریح کرد: شاید در سال‌های گذشته واسطه‌ها پول‌های خود را در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کردند و باعث افزایش قیمت و تورم در این بخش می‌شدند اما، با توجه به اینکه سود دلخواه و مورد انتظار واسطه‌ها در بخش مسکن تامین نمی‌شود، ترجیح می‌دهند در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: رکود حاکم بر بخش مسکن شرایط خوبی را برای مصرف‌کنندگان واقعی فراهم کرده است، زیرا دیگر پای واسطه‌ها در میان نیست و حق انتخاب و چانه‌زنی دارند.

وی با بیان اینکه یک ماه از سال جدید می‌گذرد و بازار آرامی را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: تقاضا در این بخش اضافه نشده و تغییری در قیمت مسکن نداشته‌ایم.

نوروزی خاطرنشان کرد: تاکنون افزایش قیمتی در این بخش به چشم نخورده است، چه بسا قیمت‌ها ثابت بوده و این ثبات قیمت باعث آرامش در بازار شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در پایان، قیمت آپارتمان در شهرک‌های اراک را متری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.