کاهش بارندگی در استان مرکزی به میزان ۲۰ درصد

به گزارش مرکزی دیلی ، مرتضی ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری (مهر ماه ۹۳ تاکنون) ۲۰۷ میلیمتر بارش در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه قبل، بیش از ۲۵۶ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت بیشترین میزان بارندگی با ۳۹۹ و پنج دهم میلی متر در شهرستان شازند و کمترین میزان با ۸۴ و شش دهم میلی متر در شازند گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در سال زراعی جاری، ۲۲۲ و سه دهم میلیمتر در اراک، ۲۲۵ و پنج دهم میلیمتر در تفرش، ۲۴۲ و شش دهم میلیمتر در خمین، ۱۴۱ و ۹ دهم میلیمتر در محلات، ۲۳۹ و پنج دهم میلیمتر در خنداب، ۱۸۷ و پنج دهم میلیمتر در کمیجان، ۱۱۷ و دو دهم میلیمتر در دلیجان، ۲۵۰ میلیمتر در آشتیان، ۱۷۳ میلیمتر در غرق آباد و ۲۰۱ میلیمتر در فرمهین بارش رخ داده است.

ذوالفقاری عنوان کرد: کاهش میزان بارندگی ها به حدی است که مردم به امر صرفه جویی در مصرف آب باید توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمیجان با کمینه دمای یک و شش دهم درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای ۱۶ و شش دهم سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و ساوه با بیشینه دمای ۲۱ و شش دهم درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای ۹ و شش دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای فعلی اراک ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است و حداقل دمای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته به هفت درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و پیش بینی می شود حداکثر دمای آن در ۲۴ ساعت آینده به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

ذوالفقاری، وضعیت هوای استان مرکزی در ۲۴ ساعت آینده را به صورت صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد شدید عنوان کرد.

وی گفت: برای آخر هفته بارش های پراکنده در شهرهای مختلف این استان دور از انتظار نیست.

استان مرکزی نسبت به بلند مدت ۲۲۹ و ۹ دهم میلی متر بارندگی دریافت کرده که در این مدت نیز حدود ۱۰ درصد کاهش بارندگی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.