موضوع حمایت دری‌نجف‌آبادی از زمانی قمی شایعه‌ای بیش نیست

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم از روحانیت در حل مشکلات انتظاراتی دارند و در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل استان نبود استاندار است، اعضا و جامعه اساتید حوزه علمیه استان به منظور پاسخگویی به این مشکل طی نشستی موضوع را پیگیری و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

*بلاتکلیفی استان مرکزی در چند ماه اخیر

دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید به عرصه آمد و انتظار جامعه این بود که امید را در جامعه جاری کند و نسبت به استان مرکزی که استان ویژه و دارای علمای بزرگ و دانشمندانی چون امام(ره) است، نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتظار این بود که پس از انتخاب محمد حسین مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور، حکم استانداری استان مرکزی زودتر صادر شود، تا استان از بلاتکلیفی خارج شود، اما با گذشت چند ماه هنوز این امر محقق نشده است.

*جامعه روحانیت استان مرکزی خواستار انتخاب فردی اصلح به عنوان استاندار است

وی با بیان اینکه اعضای جامعه اساتید حوزه علمیه استان به دنبال انتخاب گزینه اصلح و شایسته برای استانداری مرکزی هستند، افزود: جامعه روحانیت خواستار انتخاب فردی اصلح است، از طرفی مصالح دولت در انتخاب استاندار باید در نظر گرفته شود که با توجه به این مسائل جامعه اساتید و حوزه علمیه تصمیم گرفتند در حمایت از نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر حمایت از شخص فروزان‌مهر نامه‌ای را به ریاست جمهوری و وزیر کشور ارسال کنند و در صورتی که لازم باشد حتی اقدام عملی هم انجام دهند.

*امام جمعه اراک با نمایندگان مجلس به هماهنگی رسیده است

نماینده جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه آیت‌الله دری‌نجف‌آ‌بادی هماهنگی‌های لازم را با نمایندگان مردم استان در مجلس برای انتخاب فروزان‌مهر به عنوان استاندار به عمل آورده و وزیر کشور نیز اعلام رضایت و قول پیگیری داده بود، افزود: شخص رئیس جمهور نیز در مورد فروزان‌مهر نظر مثبت داشته و حمایت از نظر دری‌نجف‌آبادی را مورد تاکید قرار داده بود.

میرمهدی خاطر نشان ساخت: آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی از شخصیت‌های کشوری هستند و اشراف کامل به قضایا دارند و حمایت وی از افراد بدون شناخت قبلی و اشراف بر قابلیت‌ها نبوده و یک کار حکیمانه و بنا بر اخباری است که وی در دسترس دارد.

وی ادامه داد: امام جمعه اراک قبل از معرفی آقای فروزان‌مهر گزینه‌های دیگری چون نجار استاندار کردستان را پیشنهاد کرده بود، ولی توافقات انجام شده در مورد فروزان‌مهر صورت گرفته بود.

*تأخیر در انتخاب استاندار به نفع دولت، استان و مردم نیست

نماینده جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی با تاکید بر اینکه جریانات اتفاق افتاده و تأخیر در انتخاب استاندار به نفع دولت، استان و مردم نیست، گفت: جامعه روحانیت و اساتید حوزه علمیه نمی‌توانند ببینند که عده‌ای مسائل به وجود آمده در استان را به شکل دیگری جلوه داده و به دنبال منافع خود هستند، به همین دلیل به طور یکنواخت از آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی و نظر وی حمایت می‌کنند و به زودی نامه‌ای را در راستای حمایت از نظرات وی به وزارت کشور و دفتر رئیس جمهوری ارسال خواهند کرد.

میرمهدی تاکید کرد: آشنایی گزینه مورد نظر استانداری مرکزی نسبت به وضعیت و شخصیت‌های استان باعث می‌شود که اولویت‌ها را به خوبی تشخیص داده و تصمیمات بهتری برای بهبود شرایط موجود این منطقه اتخاذ کند.

*استاندار باید مسئولیت‌پذیر و متعهد باشد

دولت باید هر چه سریع‌تر استانداری متعهدی برای استان مرکزی تعیین کند از طرفی فرد انتخاب شده نیز باید متعهد به استان و مردم آن باشد و با یک پیشنهاد استان را رها نکند کاری که ضربه بدی به مجموعه استان وارد کرد و خسارت این ضربه را فقط مردم استان دادند.

حجت‌الاسلام میرمهدی افزود: چنانچه به تشخیص وزارت کشور حضور استاندار سابق استان مرکزی در وزارت کشور ضروری بود دولت می‌توانست قبل از این تغییر نسبت به انتخاب و تعیین جانشین برای مقیمی اقدام کند سپس از وی می‌خواست کرسی استانداری مرکزی را تحویل دهد.

وی ادامه داد: از استانداری که برای این استان انتخاب می‌شود می‌خواهیم با برنامه‌ریزی اهداف پیش روی استان را ملاک کار خود قرار داده و هیچ پیشنهادی نتواند تعهد وی را به مردم استان نادیده بگیرد.

وی بیان کرد: بدون شک هر فردی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود، باید نسبت به مسئولیتی که بر عهده گرفته، تعهد داشته باشد.

نماینده جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی ادامه داد: جامعه روحانیت هیچ زمانی در انتخاب استاندار دخالت نکرده و قصد دخالت نیز نداشته است، اما اتفاقات رخ داده و تأخیر در انتخاب استاندار تصمیم ما را بر آن داشت که به طور یکنواخت از امام جمعه و نظر وی حمایت کنیم.

میرمهدی افزود: استان مرکزی پتانسیل و ظرفیت‌های زیادی دارد و اگر فرد انتخاب شده شناخت کامل از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن داشته باشد راحت‌تر می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه استان شود.

*اقدامات توسعه‌ای استان به دلیل تغییر مدیریت‌ها نیمه کاره رها شده است

وی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از اقدامات توسعه‌ای استان به دلیل تغییر مدیریت‌ها نیمه کاره رها شده و یا مسکوت مانده است که این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

نماینده جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان ادامه داد: از روحانیون و هیئت دولت تقاضا داریم که به استان مرکزی نگاه ویژه داشته باشند، استان مرکزی در مرکز کشور واقع شده و دارای پیشینه قوی بوده و خاستگاه انقلاب از استان مرکزی بوده است، نباید این استان را به امید خدا رها کنند.

میرمهدی بیان داشت: از دولت تدبیر و امید درخواست داریم مدیران قوی، متعهد و دلسوز را برای این استان انتخاب کنند و مردم را به آینده امیدوار سازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.