افتضاح مدیریت کلان شهر اراک / پروژه های نا تمام و دل خون شهروندان

اختصاصی مرکزی دیلی : با توجه به اینکه ممکن است مدیران ارشد شهری فرصت نکنند سری به شهر بزنند و دستاورد نابسامانی های مدیریتی مجموعه مدیریت شهری را از نزدیک ببینند بنا داریم طی سلسله گزارشاتی مشکلات شهر و شهروندان را به سمع و نظر شورا و شهردار کلان شهر اراک و سایر مسئولین استان برسانیم تا بلکه بجای نشستن پشت میز و تعریف و تمجید و اهدای جایزه در جشنواره های داخلی ، برای درک واقعیت سری به شهر بزنند و از نزدیک با تبعات تصمیمات خود که شهروندان را به مشکل افکنده است آشنا شوند. با ما همراه باشید…

DSC09215

DSC09210

مثل خیلی پروژه های شهری دیگر در این کلانشهر ، داستان از آنجایی شروع شد که یک نفر یک جایی به ذهنش می رسد اگر یک پل از روی خیابان امام رد شود خیلی از مشکلات ترافیکی آن منطقه حل می شود گرچه باید در نظر داشت یا آن عزیزان تصمیم گیر و ذیفنوذ از این منطقه تصور درستی نداشته اند و اصلا از این نقطه عبور نکرده اند و یا اینکه می خواستند مسیر تردد روزانه خود را هموار سازند آنهم بدون توجه به مصالح شهر که البته در جای خود چرایی عدم پاسخگویی مسئولین گذشته نسبت به تصمیمات غیر کارشناسی و آسیب های عدیده به شهر محل بررسی است.

DSC09206

DSC09217

DSC09204

مساله تا اینجای کار خیلی نگران کننده نیست و اصل مساله از آنجا شروع می شود که کسی بخواهد از بیت المال برای عملی ساختن ایده های غیر کارشناسی خود هزینه کند و عملا برای ساختن یک کاردستی غیر کارشناسی ، شهروندان را به زحمت بیندازد و بیت المال را هدر دهد. این افتضاح وقتی تکمیل می شود که اوایل انجام این پروژه که کمترین توجیه کارشناسی و منطقی را ندارد با بی پولی و بی خیالی کارفرما همزمان شود و عملا پیکانکار پروژه را متوقف کند و یک پروژه نیمه کاره دیگر به شهر تحمیل شود. و عملا هیچ پاسخگویی در باره دلیل انجام و توقف و مشکلات پروژه به شهروندان صورت نگیرد…

DSC09202

DSC09214

DSC09218

مشابه خیلی از پروژه های دیگر شهری در کلانشهر اراک این کار نیمه تمام مشکلات زیادی برای شهروندان علی الخصوص ساکنین و شهروندانی که باید روزانه از این منطقه عبور کنند بوجود آورده است. روزهایی که برای عکاسی و تهیه گزارش به این پروژه مراجعه شد بعضا یک نگهبان و یک راننده بیل مکانیکی ، یک نگهبان و دو سه کارگر در حال استراحت و نهایتا یک نگهبان در محل این پروژه مشاهده نشد و عملا ماه هاست از طرف کارفرما و پیمانکار کمترین عزمی برای اتمام این پروژه دیده نمی شود و شهروندان حق دارند بدانند منابع شهرشان چرا باید اینطور هدر برود و بجای آبادانی ، خرابی و خسارت ببار آورد؟

DSC09211

DSC09213

 

DSC09200

این افتضاحات وقتی کامل می شود که اصولا این پروژه در پیچیده تر کردن ترافیک منطقه اثرات منفی زیادی داشته و انجام برخی فعالیت ها منجمله کنده کاری و فعالیت در ساعات پر تردد شب عید که اصولا برای نمایش انجام کار نزد شهروندان صورت می گیرد هم موجبات آزار و اذیت شهروندان را بیش از پیش فراهم می کند. باید مسئولین شهری بدانند که اولا شهروندان فعالیت یک شبه آنها را ملاک بررسی توانمندی و عزم خدمتگزاری نمی دانند بلکه با خود می اندیشند چرا باید منابع شهر در پروژه های نیمه کاره شهری هدر برود و چرا ظرف دو سال عزم جدی برای عمران و ابادانی شهر دیده نمی شود؟

DSC09220

DSC09201

شهروندان توقع دارند مدیران ارشد شهری از شهردار و اعضای شورای شهر گرفته تا فرماندار و سایر مسئولین اجرایی و نظارتی فکری جدی برای این پروژه بکنند و اگر شهرداری قصد اجرای این پروژه را ندارد رسما به شهروندان اعلام کند و یا اینکه اگر پیمانکار توان یا قصد انجام کار را ندارد شورای شهر تکلیف کار را زودتر مشخص نماید تا بیش از این به شعور شهروندان اراکی توهین نشود. بهرحال این سالها بی تدبیری و ناتوانی مدیریت شهری در اداره شهر برای شهروندان مسجل شده است و متاسفانه نه از طرف نمایندگان مجلس و نه از طرف مسئولین اجرایی و نظارتی شهر کمترین تلاش برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات دیده نمی شود و به نظر می رسد با کمکاریهای مجموعه مدیریت شهری با تسامح برخورد می شود و در بسیاری از موارد حتی بصورت جدی توضیح هم خواسته نمی شود.

DSC09205

DSC09219

DSC09208

براستی الان که بودجه جدید مصوب شده است چرا نباید شاهد کمترین تلاشی برای کم کردن مشکلات شهروندان باشیم و اصولا اگر این بودچه چند برابر شده فایده ای برای شهروندان ندارد چرا باید اینطور منابع استان و شهر اراک را هدر بدهیم و چرا باید عوارض دریافتی از شهروندان اینطور نابود شود؟ شهرداری و شورای شهر که ادعای اجرای پروژه ۵۵ متری را دارند چرا در اتمام طرح های نیمه کاره شهری عاجزانه برخورد می کنند ؟ با این توان عملیاتی و کارشناسی ، آیا نباید شهروندان نگران اجرای پروزه ۵۵ متری باشند؟ اگرچه انتخاب شهرداری ضعیف حاصل تدبیر جمعی شورا بوده اما آیا وقت ان نرسیده است شورای شهر بابت این تاخیر در خدمات دهی از افکار عمومی شهروندان عذرخواهی نماید و چاره اندیشی کند؟

DSC09212

DSC09209

ضمنا عنایت داشته باشید امثال این تصاویر درد آور در گوشه گوشه این شهر قابل مشاهده است که برای تذکر به مسئولین ، تنها بخشی از مشکلات شهروندان مصور گردید چون بدون شک انتشار اینگونه مشکلات ، باعث سر افکندگی بیش از پیش شهروندان اراکی در مقایسه با استان ها و شهرهای مجاور خواهد شد و اگر قرار باشد تغییری در عزم مدیران شهری ایجاد کند همین چند عکس ایجاد می کند.

حال اگر عزیزان مدیر در استان بنا دارند جایزه های رنگ و وارنگ شهرداری را در جشنواره های کاغذی به رخ شهروندان بکشند می توانیم عکس ها و فیلم های بیشتری از پروژه های نیمه کاره و رنج هر روزه شهروندان که ناشی از عدم مدیریت و ناتوانی مسئولین شهری است درج نماییم. البته فیلم ها و تصاویری دیگری از تبعات مدیریت شهری ضعیف و غیر کارشناسی در اراک تهیه شده است که طی گزارشات بعدی و به انضمام مستنداتی دیگر منتشر خواهد شد.

ارادتمند – مدیر مسئول اخبار روزانه استان مرکزی

رونوشت : سرپرست استانداری مرکزی ، معاونت عمرانی استانداری مرکزی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی و فرماندار کلانشهر اراک ، نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ، مدیران و مسئولین دستگاه های نظارتی

مطالب مرتبط :

اولویت شهرداری، مدیریت شهر است یا توزیع اقلام فرهنگی و کارهای نمایشی؟!

آیا شهروندان نیز به شهرداری اراک نمره قبولی می دهند؟

ضعف شدید شهرداری اراک در حوزه زیباسازی و معماری و شهرسازی

نگرانی عضو شورای شهر از وضعیت بودجه نویسی شهرداری اراک

ضرورت ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای در اراک

آقایان! با مصاحبه و جلسه نمیتوان گردشگران را به اراک جلب کرد

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    خب فشار بیاورید به مدیران شهری تایک فکر خلاقانه برای این افتضاح تاریخی بکنند.خب باکمی خلاقیت شاید بشود این آینه دق راتبدیل به یک اثرجالب کردیاحتی کاربری آن راتغییرداداماصدحیف که اعضای شورا اصلاازفکرکردن بترسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.