آقایان! با مصاحبه و جلسه نمیتوان گردشگران را به اراک جلب کرد

مرکزی دیلی : از برآیند فعالیت های انجام شده رد سالهای اخیر و همچنین نوروز ۹۴ به نظر نمی رسد عزم جدی برای جلب گردشگران و مسافران برای اقامت در استان مرکزی وجود داشته باشد چرا که جلب گردشگر با جلسه و مصاحبه و رپرتاژ آنهم فقط در چند روز سال و به مناسبت نوروز صورت نمی گیرد چرا که این مهم برنامه ریزی اصولی و کارشناسی را طلب می کند که تا کنون استان مرکزی از تدبیر مسئولین در این حوزه بی نصیب بوده است.مشکلات فعلی راه های استان و کمبود زیر ساختهای گردشگری و نازیبایی شهرهای استان علی الخصوص فقر تدبیر در مدیریت شهری مرکز استان که از شهر اراک شهر عقب مانده ای را به نمایش می گذارد چیزری نیست که بتوان با فعالیت های نمایشی منکرش شد.امیدواریم بجز فعالیت های مقطعی و فصلی که بیشتر جنبه نمایشی دارند شاهد برنامه ریزی اصولی و دقیق و کارشناسی در خصوص استفاده از ظرفیت های گردشگری استان مرکزی باشیم.

به گزارش مرکزی دیلی ، مهدی زندیه وکیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در مسیر شاهراه کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد سفر از شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را دارند از آن می گذرند.

وی بیان کرد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و همچنین تنوع بخشی به این خدمات از دیگر وریکردهای اصلی ستاد خدمات سفر است که مسوولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و سوغات جاذبه ها و ظرفیت های خوبی دارد که باید در این ایام به مسافران معرفی شود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص ستاد های اجرایی خدمات سفر شهرستان های استان نیز گفت: این ستاد ها به ریاست فرمانداران با قوت کار نظارتی و خدماتی خود انجام می دهند.

وی عنوان کرد: جانمایی امکانات خدماتی بر خلاف سال های گذشته در یک جا متمرکز نشده و خدمات رسانی به مسافران در تمام نقاط شهرها به خصوص کلانشهر اراک به بهترین نحو انجام می شود.

زندیه وکیلی گفت: دو هزار جادبه تاریخی و گردشگری در استان مرکزی وجود دارد که ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و مسوولان میراث فرهنگی باید همه تلاش خود را در شناساندن این جاذبه ها به گردشگران بکار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: فراهم کردن شرایط برای مانگاری گردشگران می تواند ظرفیت های صنعتی و تولید استان را نیز به گردشگران معرفی کرده و زمینه جذب سرمایه گذاران را نیز فراهم کند.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مرکزی بیان کرد: این استان با بسیج امکانات ظرفیت پذیرش و اسکان بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی را تدارک دیده و در حوزه های سلامت، رفاهی، حمل و نقل، امداد و نجات و گردشگری برنامه های متنوعی را اجرایی کرده است و بیش از ۴۵۰ نفر در شبانه روز در نقاط مختلف استان مرکزی به مسافران خدمات رسانی می کنند.

مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین، بخشی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

۴ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    تاکنون استان مرکزی از تدبیر مسولین درکدام حوزه ای بهره مند بوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.