ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به ۲۹ هزارو ۱۴۷ نفر در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، سید بهرام نجفی زاده روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آموزش ها در بخش دولتی شامل یکهزارو ۲۹۵ دوره آموزشی در قالب سه میلیون نفر ساعت در بخش های ثابت، سیارشهری، ندامتگاه ها، پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در بخش غیر دولتی نیز دو میلیون و ۳۹۲ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۱۳۳ دوره آموزشی در ۱۹۵ آموزشگاه ارائه شده است.

وی گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای در رشته های رایانه، نقشه کشی ساختمان، نقشه کشی صنعتی،برقکار صنعتی، الکترونیک، تعمیرکار موتور دیزل، صافکار خودرو، جوشکار، حسابدار، باغبان، آرایشگری، خیاطی ، طراحی دوخت و تعمیرکار موتور سیکلت برگزار شده اند.

نجفی زاده گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مرکزی ، پارسال در حوزه بانوان و خانواده موفق شد از بین ۳۴ دستگاه آموزشی رتبه پنجم را کسب کند.

وی، آموزش های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

نجفی زاده گفت: افزایش سطح مهارتی دانش آموزان و دانشجویان یکی از سیاست های محوری است تا در سایه آن کاهش نرخ بیکاری محقق شود.

داره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی هم اینک با بیش از ۲۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰ مرکز دولتی کار آموزش مهارتهای مختلف را در این استان بر عهده دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.