خطبه های نماز جمعه دیروز ساوه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساوه ، حجت الاسلام حسین تقوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوا و توجه به دستورات الهی اظهار داشت: خداوند اهل تقوا، مغفرت و اهل بخشش است و شایسته است که انسان از خدا بترسد و ایمان بیاورد چون انسان در سایه تقوا از ناحیه خداوند حفظ می‌شود.

وی افزود: هدف از نزول سوره مدثر بیان عظمت خدا، عظمت قران اینکه قران سحر و جادو نیست بلکه کلام وحی است و دراین سوره خدا به پیامبر دستور می‌دهد رسالت خود را اعلام و به مردم هشدار دهد از گناه پرهیز کنید و با کلام وحی و دستورات الهی مخالفت نکنید.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده تو نهاد شده بر مردم منت نگذار و انتظار پاداش بزرگ دربرابر اعمال کوچک نخواه، این دستور الهی برای همه مسئولان و مبلغان دین است که بر اساس وظیفه و جایگاهی که خداوند به انها واگذار کرده خدمتگزار مردم باشند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه مسئولان ما باید در برابر این سمت و جایگاهی که دارند خدمتگزار باشند گفت: مسئولان باید شکرگزار و خشنود باشند که می‌توانند خدمتی به مردم بکنند و گره‌ای از مشکلات مردم را حل کرده و با منت گذاشتن اعمال نیک و صدقات خودشان را باطل نکرده، امام راحل که خود را خدمتگزار مردم میدانست، زندگی و منش ایشان الگو و سرمشق قرار گیرد.

وی افزود: همه باید در این دنیا سعی کنیم بندگی خدا را کرده و خدمتگزار مردم و عمل صالح انجام بدهیم و این را بدانیم غرق در مادیات بودن خوب نیست چرا که امریکا و اسرائیل هم غرق مادیات و امکانات هستند این نعمت‌ها پایدار نیست بلکه آزمایش است، نحوه استفاده ان مهم است که ایا در راه خدا خرج می‌شود یا نه.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مشکلاتی که امروز پیش روی ما است به سبب این است  پیوند خود را با یتیمان و مستعضفان قطع کردیم دنبال یاوه گویی و شهوت هستیم، قیامت را انکار کردیم و همه اینها بخاط روی اوردن به فضاهای مجازی و وجود ماهواره در خانواده است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به آسیب‌های ماهواره گفت: ماهواره ساخته دست اسرائیل است که به دنبال فروش پاشی نهاد مقدس خانواده، از بین بردن نوامیس، بی‌حیا کردن، تضعیف ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی است که آرزو دارد در سال ۲۰۲۰ به همه اهداف خود که همان فروپاشی خانواده و تعضیف کردن ارزش‌های اسلامی دست یابد.

وی افزود: با همکاری بسیج و حوزه امر به معروف تاکنون با توجه به استقبال خانواده‌ها ۶۴۰ ماهواره جمع آوری و با کمک خیرین دستگاه‌های دیجیتال به عنوان هدیه به این خانواده‌ها اهدا شده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تیم مذاکره ملت ایران در ۵+۱ باید همچنان از حقوق ملت ایران دفاع کند و برای تداوم حقی که متعلق به ایران است عقب نشینی نکند و اجازه ندهند برداشتن تحریم‌ها دومرحله‌ای شود بلکه در یک مرحله همه تحریم‌ها برداشته شود که برکاتی برای کشور ایران داشته باشد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه سعی کنیم در چند روزه مانده به پایان سال ۹۳ همان طور که محاسبه مالی انجام می‌دهیم در رفتار و اخلاق خود تجدیدنظر کنیم گفت: سعی کنیم در سال جدید در کنار تلاش در حوزه مادیات بیشتر معنویات خود را تقویت کنیم.

وی افزود: در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان منابع طبیعی ومحیط زیست بر حفظ محیط زیست، رفع مشکل پدیده ریزگردها و نگهداری از کوه، جنگل تاکید کردند و از مسئولین خواستند که اجازه ندهند گروهی سود جو به طبیعت که حق همه مردم است تجاوز کنند و با ساختن ویلا، رستوران محیط زیست را تخریب کرده زیرا این جرم است و باید مسئولان قضایی بدون اغماض با زمین خواران و تخریب کنندگان محیط زیست برخورد کنند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در چند روز اخیر شاهد تحولات عظیمی در کشور عراق بودیم وجود ۳۰ هزار نیروی متشکل از ارتش و گروه‌های مردمی توانستند در برابر داعش ایستاده و سبب آزاد سازی شهر صلاح الدین و تکریت شوند،در این میان ۱۰ هزار نفر از گروهک داعش به درک واصل شده که این تحول عظیم سبب شکسته شدن کمر صهیونیست‌ها شد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ۲۲ اسفند سال ۵۸ سالروز تاسیس اداره بنیاد شهید و امور ایثاران گفت: این نهاد به منظور حمایت از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به دستور امام راحل است و ما برای امنیت امروز ۲۲۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانبازو ۵۰ هزار آزاده در کشور و در شهرستان ساوه ۵۷۸ شهید، ۱۵۳۸ جانباز و ۱۰۰ آزاده تقدیم این انقلاب شد.

وی افزود: ما منکر تلاش جوانان و دانشمندان ایرانی نیستیم که امروز در حوزه علمی و فناوری و نانو در جهان سرامد هستیم ولی اگر جوانان و دانشمندان ما امروز با امنیت و ارامش به این موفقیت‌ها دست پیدا کرده و ما همچنان استوار ایستاده حاصل خون شهیدا و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: انتخاب ایت الله یزدی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب مبارک و شایسته‌ای است، برای ایشان و دیگر خدمتگزاران به این نظام آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی افزود: خانواده‌ها و نیروی انتظامی مواظب باشند برخی رفتارها در چهارشنبه آخر سال سبب بوجود امدن مشکلات جسمی، روانی و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.