تغییر اقلیم از علل کاهش پوشش گیاهی استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، یوسف یوسفی در آئین درخت‌کاری در شهر جدید امیرکبیر افزود: باید تمامی افراد جامعه اعم از بهره‌برداران، مرتع‌داران، کشاورزان و دامداران نسبت به بهره‌برداری از منابع طبیعی و حفظ آنها دقت نمایند.

وی با بیان اینکه گیاهان و پوشش‌های گیاهی جنگلی از مهم‌ترین گو‌نه‌هایی هستند که به لحاظ کم آبی و استقامت، بیشترین تأثیر را در حفظ محیط زیست دارند، ابراز داشت: باید مطابق با شرایط اقلیمی نسبت به ایجاد پوشش‌های گیاهی در مناطق مختلف استان اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به اینکه شهر جدید امیرکبیر در مسیر ریزگردهای کویر میقان قرار دارد، ادامه داد: باید نسبت به ایجاد پوشش گیاهی در این منطقه با دقت بیشتری عمل و از گونه هایی همچون زرشک، سنجد و گونه‌هایی که هم به نوعی میوه تولید می‌کنند و هم در حفظ محیط زیست موثر هستند استفاده نمود.

یوسفی بیان کرد: در راستای ایجاد فضای سبز در شهر جدید امیرکبیر باید از روش‌های علمی نوین و روش‌های جدید آبیاری استفاده کرد.

وی یادآور شد: ایجاد فضای سبز منطبق با شرایط علمی و منطقه‌ای و استفاده از گونه‌های مقاوم و کم آب در ایجاد فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موثر است. ‌‌

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.