راه اندازی مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری در اراک

این مرکز به منظور دسترسی آسان و بر اساس تقاضای کاربران از طریق شبکه به مجموعه ای از سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها اطلاعاتی راه اندازی شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، کاربران می توانند با هر سیستم از جمله تلفن همراه و رایانه های شخصی در هر زمان و مکان به نرم افزارهای این سرویس دسترسی داشته باشند.

نرم افزار مبتنی بر وب، نبود وابستگی به نوع سیستم عامل، سازگاری با همه دستگاه ها اعم از تلفن همراه و رایانه شخصی و بروز رسانی نرم افزار این سرویس به صورت اتوماتیک از جمله خصوصیات این سیستم است.

همچنین قدرت پردازش ۶۴ هسته ای، پردازش و با فرکانس چهار ghz، فضای ذخیره سازی هشت ترابایت و قدرت بیست pc از دیگر خصوصیات مرکزی محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری دانشگاه صنعتی اراک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان مرکزی در این آیین گفت: وارداتی بودن دانش، صنعت و اقتصاد و بهره وری پایین و عدم ارتباط بین این مجموعه ها از مهمترین چالش های کشور است که تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه کلید رفع این معضل است.

حسن صفری افزود: رشد مسایل پایه در عرصه اقتصادی و اجتماعی از مهمترین نیازهای جامعه و کشور است که این مهم با افزایش و توسعه بهره وری و ارتباط دانشگاه و صنعت محقق می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون تجربه کافی برای تجاری سازی علم در عرصه اقتصاد کشور وجود ندارد و نیاز است مسوولان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری با تشکیل شرکت ها دانش بنیان این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس دانشگاه صنعتی اراک نیز در این آیین گفت: بحث اقتصاد دانش بنیاد از مهمترین مسایلی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به آن تاکید شده است.

عباس پاک افزود: اقتصاد دانش بنیان به معنی استفاده از فن آوری های سطح بالا نیست بلکه بهره گیری از علم و دانش برای توسعه صنعت و پیشرفت جامعه است.

وی ادامه داد: چرخه اقتصاد دانش بنیان با ثروت و کالا تکمیل می شود و دانشگاه ها با اتکا بر نیروی انسانی بر تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

پاک گفت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه فنی و تخصصی وارد عمل شده و در سال جاری با تشکیل شرکت های دانش بنیان، راه اندازی مرکز ارتباط بین صنایع و دانشگاه، راه اندازی مرکز تحقیقاتی آلومینیوم و مرکز محاسبات پیشرفته اقدامات مهم و زیرساختی را انجام داده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری برای نخستین بار سرویسی در اختیار دانشگاه ها و صنایع قرار داده شده است تا با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اراک افزود: متخصصان با بهره گیری از این سیستم می توانند در هر زمان و مکان بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته و فعالیت های خود را انجام دهند.

دانشگاه صنعتی اراک از سال ۱۳۶۷ با عنوان آموزشکده فنی مهندسی با هدف تریبت نیروی متخصص برای صنایع استان مرکزی آغاز به کار کرد و در آن زمان برای ۹ گرایش کاردانی در رشته های مکانیک، برق و متالورژی با ظرفیت نهایی یکهزار و ۲۰۰ دانشجو فعالیت داشت.

با همکاری ماشین سازی اراک در سه گرایش ماشین ابزار، ریخته گری و نقشه کشی صنعتی تا سال ۱۳۷۵ در این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

هم اینک این دانشگاه بیش از یکهزار دانشجو در رشته های تخصصی با ۹۰ عضو هیات علمی و مدرس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.