رییس شورای شهر: راه برون‌رفت شهر اراک از وضعیت موجود جذب سرمایه‌گذار است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، کیومرث محمودی عصر دیروز در صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار داشت: کلان‌شهر اراک بدون مشارکت سرمایه‌گذار ساخته نمی‌شود و تنها راهی که می‌توانیم به کمک آن از این وضعیت خارج و توسعه شهرمان را رقم بزنیم جذب سرمایه‌گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه از گذشته در شهر ما به دلیل موانع و مشکلات و نبود نگاه مثبت به سرمایه‌گذاری زمینه برای هیچ سرمایه‌گذاری فراهم نشده است، تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد اراک کوتوله خواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک برخی مانع‌تراشی‌ها و موانع را عاملی دانست که متأسفانه انگیزه سرمایه‌گذاران را برای ادامه و تکمیل طرح کاهش داده و هیچ سرمایه‌گذاری در تاریخ اراک نتوانسته به دلیلی برخی از عوامل پروژه‌ای را در شهر به اتمام برساند.

محمودی با تاکید بر اینکه در جذب سرمایه‌گذار باید به منافع مردم و رشد و توسعه شهر اندیشید، افزود: مسئولان و مدیران با تعامل و همکاری باید در امر سرمایه‌گذاری نگاه مثبت را برقرار و برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران تلاش کنند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز بر حمایت از تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ترویج نگاه مثبت و مساعد کردن فضای سرمایه‌گذاری در شهر تاکید کرد و اظهار داشت: بودجه شهرداری پاسخگوی نیاز شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ در شهر نیست و اگر فقط بر روی بودجه شهرداری برای اجرای طرح‌ها تمرکز کنیم توسعه شهری که در شأن مردم اراک باشد، تحقق نمی‌یابد.

محمد شریفی با اشاره به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اراک از شهرداری تبریز گفت: رمز موفقیت شهر تبریز در اجرای طرح‌های عمرانی پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز در جهت تشویق سرمایه‌گذاران به مشارکت سهم مناسبی را برای سرمایه‌گذار قائل می‌شود.

در ادامه این نشست شهردار اراک در پاسخ به سؤالات هفته گذشته منوچهر کاظمی عضو شورای شهر اراک در مورد قرارداد جمع‌آوری عوارض صنفی گفت: مصوبه جمع‌آوری عوارض صنفی توسط اتاق اصناف در شورای دور سوم مصوب شده و با توافق نرخ ۹ درصد انجام می‌شده و در سال جاری نیز قرارداد در حال انجام است.

محمد ابراهیم عباسی افزود: قرارداد فوق با یکی از صاحبان اصناف منعقد شده و هیچ یک از دو تن اعضای شورای شهر که در اتاق اصناف هستند نقشی در انعقاد قرارداد نداشته‌اند.

وی میزان وصول مطالبات شهرداری توسط اتاق اصناف در سال ۹۱ را ۲۱۴ میلیون تومان، در سال ۹۲، ۳۱۵ میلیون تومان و ۱۰ ماهه سال ۹۳ را یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان ذکر کرد.

شهردار اراک اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان وصولی از کسبه شهر بابت عوارض ۲ میلیارد تومان باشد.

در این نشست درباره پاسخ به نامه فرمانداری در خصوص دلایل افزایش زیربنای شهرک خودرو از هفت و نیم هکتار در قرارداد اولیه به ۱۵ هکتار و عدم افزایش سهم شهرداری از ۳۰ درصد بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است در ادامه نشست مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گزارشی در خصوص وضعیت آب اراک ارائه داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.