آصفری: تأمین اجتماعی حق واقعی مردم استان مرکزی را پرداخت کند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری بعد از ظهر دیروز در مراسم افتتاح اورژانس، ارتقاء پروژه هتلینگ و افتتاح بخش جدید پاتولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک افزود: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن درآمد سولفات سدیم کویر میقان به حساب تأمین اجتماعی واریز و این سازمان از آن بهره‌مند می‌شود، اما این کار نفعی را برای مردم استان به دنبال ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به این حجم بالای سولفات سدیم و سود حاصله از آن احداث یک بیمارستان فوق تخصصی در مرکز استان حق مردم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأمین اجتماعی باید بیدار شود و حق واقعی مردم این استان را از کارخانه سولفات سدیم کویر میقان پرداخت کند تا مردم در بخش درمان با مشکلات کمتری مواجه باشند.

آصفری تصریح کرد: توقع ما از سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی واریز کردن حق قانونی مردم استان از درآمد سولفات سدیم کویر میقان در حوزه درمان است.

وی بر ایجاد تحول جدی در حوزه سلامت استان تاکید و عنوان کرد: دولت باید سهم استان از یک درصد ارزش افزوده را مشخص کند تا سهم صنایع از این میزان تعیین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز احداث بخش جدید بیمارستان ولیعصر(عج) در اراک، گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث این مرکز در سال ۹۴ حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که بر اساس نظر کارشناسان تکمیل این مرکز به اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این کار به هدر دادن هزینه‌های بیت‌المال است، اضافه کرد: اگر بیمارستان ولیعصر(عج) اراک همان پنج سال پیش تاسیس و راه‌اندازی شده بود الان هزینه زیادی برای احداث این مرکز نیاز نبود.

آصفری بیان کرد: برای تجهیز بیمارستان خنداب هم یک و نیم میلیارد تومان اعتبار امسال تأمین شده اما تجهیز این مرکز هم به اعتبارات بیشتری نیازمند است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر تجهیز بیمارستان کمیجان نیز تاکید و اظهار داشت: مردم شهرستان کمیجان برای انجام کوچک‌ترین و جزیی‌ترین اعمال جراحی به مراکز درمانی اراک مراجعه می‌کنند و لزوم تغییر کاربری در درمانگاه فوق ضروری است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اختیار توزیع بودجه در بخش درمان در اختیار وزیر بهداشت و درمان و تمامی نگاه‌ها برای این بخش به پایتخت باشد مشکلات بخش درمان حل نمی‌شود و این نیز به دور از عدل و انصاف حوزه درمان است.

آصفری توقع مردم استان مرکزی از مسئولین ذی‌ربط را اختصاص بودجه‌ای خاص برای تجهیز بیمارستان‌های این استان اعلام و بیان کرد: برای احداث فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مشارکت مردم خوب بوده و تا کنون نزدیک به دو میلیارد تومان توسط خیرین برای احداث آن جمع‌آوری شده اما صنایع نیز باید مبلغی را برای درمان مردم پرداخت کنند و از اینکه باعث ایجاد آلایندگی در شهر می‌شوند حداقل هزینه‌ای را برای درمان مردم هم اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: توقع مردم استان مرکزی از دولت این است که سهم خودشان را برای درمان استان مشخص و آن را پرداخت کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس نهم در حوزه سلامت سنگ تمام گذاشته است، گفت: اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده به بخش سلامت نشان از اهتمام مجلس نهم و دولت برای ارتقای سطح سلامت مردم دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.