برگزاری همایش زنان و اقتصاد مقاومتی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا فرجی ظهر شنبه در همایش زنان و اقتصاد مقاومتی در اراک با اشاره به جایگاه زنان در رشد و توسعه کشور اظهار داشت: جایگاه زنان در دوران بعد از انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب‌اسلامی ایران با تغییرات بسیار بزرگی رو‌به‌رو شده که در حال حاضر و در شرایط کنونی کشور زنان نقش بی‌بدیلی را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند.

وی افزود: جایگاه فعلی زنان به برکت انقلاب‌اسلامی و نیز در سایه خودباوری در سال‌های بعد از انقلاب به یاری امام راحل(ره) احیا شده و زنان توانسته‌اند در تمامی عرصه‌های علمی و اجتماعی حضور بسیار گسترده‌ای را داشته باشند و در راستای تحقق اهداف کشور گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان استان مرکزی تصریح کرد: باید بتوانیم جایگاه زنان را در پست‌های مدیریتی افزایش دهیم که این مهم تاکنون و با توجه به رشد زنان در حوزه‌های اجتماعی و دانشگاهی مغفول مانده و مسئولان و دولت باید در راستای این هدف گام بردارند و زنان را در جایگاه واقعی خود قرار دهند.

فرجی با اشاره به اینکه درحال حاضرباید سهم زنان در تمامی بخش‌ها افزایش بیشتری داشته باشد گفت: سهم آنان درعرصه‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی در حد انتظار نیست و باید این کاستی‌ها به همت خود زنان و حمایت مسئولان جبران شود و زنان به عنوان افرادی که می‌توانند در سرنوشت کشور دخیل باشند تثبیت شود.

وی افزود: باید بتوانیم با ارائه برنامه‌های هدفمند و آموزش این برنامه‌ها به منظور آشنایی زنان با اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداریم و نگرش زنان را به عنوان رکن اصلی و مهم در تنظیم مناسبات اقتصادی خانوارها در مورد تجملگرایی تغییر دهیم و به سمت و سوی الگوی صحیح مصرف هدایت کنیم.

مدیرکل امور بانوان استان مرکزی تصریح کرد: براساس آمار سال ۹۰ در استان مرکزی جمعیت زنان این استان بیش از ۶۹۸ هزار و ۴۳۲ نفر بوده که ۴۹ و ۴ دهم درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود که ۷۴ درصد از این جمعیت ساکن مناطق شهری و ۲۶ درصد در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.