اظهارات عباس رجایی در خصوص نامه اخیر رهبری به جوانان غربی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس رجایی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت روز گذشته، ۱۷ بهمن در آئین رونمایی از کتاب سند افتخار با محوریت بررسی عملکرد راه آهن اراک در دوران دفاع مقدس ضمن نکوداشت این ایام مبارک و فرخنده، گفت: این ایام مبارک و فرخنده رشادت افراد انقلابی و از جان گذشته نسل‌های قبل از انقلاب اسلامی را اذهان تداعی می‌کند.

وی وظیفه آحاد مردم را قدردانی از تمامی زحمات افراد انقلابی، شهدا و امام شهدا بیان کرد و افزود: امروز یکی از مهمترین تکالیف و رسالت ما این است تا با انتقال تفکرات انقلابیون و آرمان‌های امام راحل مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی اجازه ندهیم ایثارگری این عزیزان دستخوش تغییر و فراموشی قرار گیرد.

رجایی با بیان این مطلب که جوانان باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران نعمتی الهی است که خداوند متعال نزد مردم به ودیعه گذارده است، اضافه کرد: نوجوانان و جوانان باید برای نهادینه کردن هرچه بیشتر ارزش‌‌های اسلامی و دینی از این امانت الهی به نحو احسن پاسداری کرده و در بسط و گسترش این فرصت در جهان بین الملل تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در بخش از سخنان خویش ایران اسلامی را کشوری آزاد و مستقل در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: تمامی این شرایط به یمن وجود امام راحل و مردم انقلابی و شهدای معزز سال‌های قبل از انقلاب حاصل شده است.

منتخب مردم اراک در خانه ملت با بیان این نکته عظمت و عزت ایران اسلامی در مرزهای خارج از کشور متجلی شده است، اضافه کرد: مردم ایران باید از عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی نهایت استفاده را کرده و این قدرت و انسجام مثال نزدنی را به منصه ظهور رسانند.

رجایی در ادامه سخنان خویش ضمن اشاره به اینکه نباید به تبلیغات سوء دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران توجه کرد، گفت: امروز حاضر شدن تیم‌های مذاکره کننده با ایران نشان از قدرت و عزت وافر ایران اسلامی دارد؛ چراکه این کشورهای به اصطلاح قدرتمند در منطقه ایران را به‌عنوان تنها کشور قدرتمند در تمامی زمینه‌ها دانسته و قصد دارند به واسطه ایران مشکلات خویش در خاورمیانه را حل و فصل کنند.

وی همچنین پرتاب موشک‌های ماهواره بر فضا را از دیگر دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: این مهم به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش کارشناسان و نخبگان متعهد و متخصص و به برکت خون مطهر شهدای گرانسنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

رجایی در بخش دیگر از سخنان خویش به نامه رهبری به جوانان غربی و امریکایی نیز اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در اقدامی داهیانه و هوشمندانه سیاست امپریالیزم غربی را درهم شکست و جوانان اروپایی و امریکایی را به تحقیق، بررسی و کشف حقایق دینی هدایت کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان به قدرت نظامی و علمی ایران اذعان دارند، افزود: رزمندگان در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی با سلاح‌های ابتدایی به مصاف دشمنان قسم خورده اسلام رفتند؛ اما پس از گذشت ۳۶ سل از پیروزی انقلاب اسلامی تجعیزات نظامی ساخت ایران گنبد آهنین و پیشرفته رژیم صهیونیستی را با شکست و ناکامی مواجه کرده است.

این مقام مسئول با ابرازخرسندی از تسلیم بودن رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت ایران در تمامی عرصه‌های علمی، نظامی، پزشکی، تکنولوژی، نانو تکنولوژی و هسته‌ای، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی صحنه‌های اعم از فرهنگی، علمی، سیاسی، ورزشی و … سرآمد تمامی کشورهای بین‌المللی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش ضمن تقدیر از زحمات کارکنان راه آهن در خصوص انجام اقدامات ارزنده و قابل توجه به مردم، خود را تربیت یافته مجموعه راه‌آهن عنوان کرد و گفت: اقدامات ارزنده و قابل توجه این مجموعه از دیر باز مورد توجه همگان بوده است و این مهم در دوران دفاع مقدس مشهودتر است.

رجایی با بیان اینکه ۶۶۰۰ شهید گلگون کفن از استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است، اضافه کرد: بسیاری از این شهدا چندین و چند بار به وسیله حمل و نقل ریلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز راه آهن در جبهه اقتصاد مقاومتی سنگر کلیدی بوده و در این راستا نیز گام‌های گسترده‌تری برداشته است، اظهار کرد: راه آهن اراک با ارائه خدمات ترانزیتی و حمل و نقل باری و مسافری در این راستا منشأ برکات فراوانی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان به رونمایی از کتاب سند افتخار ویژه عملکرد راه آهن در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب در برگیرنده رشادت و عملکرد قابل تقدیر راه آهن در دوران دفاع مقدس است و به جوانان توصیه می‌شود تا این کتاب را مطالعه کرده و با عملکرد این مجموعه بیش از پیش آشنا شوند.

یادآور می شود؛ در این مراسم از کتاب سند افتخار با محوریت بررسی عملکرد راه‌آهن اراک در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.