صدور ۱۵ هزار کارت هوشمند ملی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، یزدان خسروی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران گفت: کارت هوشمند ملی یکی از طرح‌های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور و مقدمه‌ای برای ورود به دولت الکترونیک است که می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم شود و این امور در نهایت می‌‌توانند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد داشته باشند.

وی کارت هوشمند ملی را یک کارت چند منظوره معرفی و تصریح کرد: کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره بدون اینکه بتواند جعل شود، استفاده کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌های اقتصادی کشور مهم‌ترین مزیت کارت هوشمند ملی است، ادامه داد: با استفاده از کارت هوشمند ملی صرفه‌جویی‌های چشمگیری در حوزه اقتصادی با ارائه سرویس‌های مختلفی را شاهد خواهیم بود.

خسروی اظهار داشت: اطلاعات روی کارت هوشمند ملی همان اطلاعات هویتی است که بر روی کارت‌‌های فعلی موجود است اما اطلاعات درون حافظه کارت برخی اطلاعات همانند اطلاعات شناسنامه‌ای، گروه خونی و یا تغییرات درون شناسنامه و… است.

وی با بیان اینکه اطلاعات درون شناسنامه در کارت هوشمند ملی وجود دارد، افزود: هم‌اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی صادر می‌شود که به سن ۱۵ سال رسیده‌اند و برای اولین بار کارت دریافت می‌کنند (کارت اولی‌ها) و یا تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند و یا تغییراتی در اسناد هویتی آنها بنا به درخواست‌شان و از طریق مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی مراحل درخواست کارت هوشمند ملی را ۶ مرحله عنوان کرد و ادامه داد: این مراحل شامل مرحله پیش ثبت‌نام، مرحله استعلام اطلاعات هویتی، مرحله نوبت‌گیری، مرحله تکمیل ثبت نام قطعی، مرحله صدور کارت و مرحله تحویل و فعال سازی کارت می‌باشد.

خسروی اظهار داشت: افرادی که جزو جامعه هدف می‌باشند و شرایط درخواست کارت هوشمند ملی را دارند، می‌توانند به سایت ثبت احوال استان مرکزی مراجعه و در قسمت پیش ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ورود و ثبت‌نام کنند و پس از ثبت درخواست توسط متقاضی، صحت اقلام هویتی فرد به صورت خودکار با استعلام از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بررسی شده و فرآیند استعلام از پایگاه حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تکمیل ثبت‌نام انجام خواهد شد.

وی افزود: سپس متقاضیانی که صحت نتیجه استعلام آنان مثبت بوده، قادر خواهند بود تا با مراجعه به بخش «نوبت گیری» نسبت به انتخاب مکان و زمان مناسب برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند و بعد از آن تکمیل ثبت‌نام قطعی متقاضی شامل اخذ اطلاعات پستی و تماس، اثر انگشتان، تصویر چهره و نیز اخذ مدارک هویتی فرد متقاضی است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: این فعالیت در ادارات ثبت احوال، برخی دفاتر پستی (شهرهای خمین و ساوه) و پیشخوان (اراک) منتخب معرفی شده توسط ثبت احوال انجام خواهد شد و فرآیند صدور کارت به طور متوسط حدود ۳۰ روز به طول خواهد انجامید و در صورتی که فرآیند صدور کارت متقاضی انجام شده و کارت وی آماده تحویل باشد، متقاضی می‌تواند با ارائه رسید و با حضور خود در اداره ثبت احوال کارت هوشمند ملی خود را فعال و دریافت کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.