آغاز بکار اولین NGO زیست‌محیطی کودکان کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، مریم لطیفی مدیرعامل موسسه زییست محیطی کیمیای سبز اراک در مراسم افتتاحیه و انتخابات اعضای هیئت مدیره اولین موسسه غیردولتی و زیست محیطی “طلوع سبز کودکان” در استان مرکزی که با حضور مسئولین استانی در دبستان غیرانتفاعی فرزانه اراک برگزار شد، اظهار کرد: موسسه کیمیای سبز از سال ۸۴ تلاش خود را صرف انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی کرده است.

وی مهمترین هدف این موسسه را نشر آگاهی عمومی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما معطوف به نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست است چراکه محیط زیست شیرازه همه امور است و در خطر بودن آن منجر به تبعات خطرناکی در عرصه‌های دیگر می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: پیگیری آلودگی‌های مختلف در حوزه آب، خاک، محیط‌زیست و …، آموزش اقشار مختلف جامعه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی از جمله اقداماتی است که به صورت مستمر از سوی موسسه دنبال می‌شود و لازم است که در این عرصه همه مردم فعال باشند.

وی درخصوص فعالیت اولین سمن زیست‌محیطی کودکان در استان گفت: کودکان نسل آینده هستند و لازم است که موضوعات زیست‌محیطی برای آنها تبیین شود و در جهت فعال‌سازی و حساس‌کردن آنها برآمد به همین دلیل تصمیم بر ایجاد چنین تشکلی گرفته شد اما، به دلیل اینکه ایجاد چنین موسسه‌ای با توجه به شرایط سنی کودکان مرسوم نیست با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت دفتر اجتماعی استانداری مرکزی وزارت کشور محوز افتخاری آغاز به کار این موسسه را به عنوان تنها موسسه زیست‌محیطی کودکان صادر کرد که امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز اراک عنوان کرد: هر فردی در جامعه مسئولیت‌های مدنی دارد و ما نیز به صورت داوطلبانه در تلاش هستیم که مسائل و امور را رصد و در جهت رفع مشکلات برآییم و تلاش خواهیم کرد با افتتاح موسسه طلوع سبز کودکان فعالیت آنها در این عرصه را رشد دهیم.

ساناز آقاخانی مسئول سمن طلوع سبز کودکان استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۲۳۰ دانش‌آموز مقطع راهنمایی در این موسسه فعالیت دارند هدف اصلی موسسه را آموزش تخصصی امور زیست‌محیطی و آموزش کودک‌محور عنوان کرد.

وی افزود: تلاش داریم که کودکان از سنین پایین، انجام فعالیت‌های گروهی را یاد بگیرند، فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست در کودکان از برنامه‌های اولویت‌دار موسسه است و در کنار آن نیز پروژه‌های آموزشی تنوع‌زیستی و حفظ ذخایر ژنتیکی آموزش داده می‌شود.

آقاخانی با بیان اینکه کمیته تخصصی میقان نیز به منظور آشنایی کودکان با گیاهان و حیوانات این منطقه ایجاد شده است، گفت: علاوه بر کمیته میقان کمیته آب و انرژی، زمین، حمایت از حیوانات، محیط زیست و منابع طبیعی و کمیته بازیافت و ترافیک نیز تشکیل شده است و براساس آن نیز مباحث لازم آموزش داده می‌شود.

مسئول موسسه طلوع سبز کوکان افزود: با آغاز فعالیت رسمی موسسه فراخوان عضوگیری آغاز می‌شود که کودکان با رضایت والدین برای عضویت ثبت‌نام می‌کنند و بعد از گزینش براساس منشور اخلاقی موسسه عضویت رسمی انجام می‌گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.