برگزاری همایش دانشجویان عمره‌گزار استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی عصر روز گذشته، ۱۹ بهمن در این همایش، گفت: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی کامل مسئولان و عوامل عمره دانشگاهیان در سراسر کشور، هر ساله همایشی با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و دست‌اندرکاران عمره دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که دهه هزار مشتاق زیارت بیت‌الله حرام در نوبت بوده و خداوند متعال نظر عنایت خویش را به دانشگاهیان داشته است، اضافه کرد: در تبیین وحیانی و الهی مقوله‌ای با نام شانس نداریم؛ لذا حضرت باریتعالی نظر رحمت خویش را بر شما عمره‌گزاران دانشجو قرار داده است.

ایمانی مقدم ضمن تأکید بر لزوم استفاده بهینه دانشجویان از این فرصت دست داده، اظهارکرد: این سفر معنوی و روحانی دعوتی الهی است که باید از تمامی لحظات آن نهایت استفاده را برد.

وی در ادامه سخنان خویش اعمال مناسک حج را به دو بخش مهم ظاهری و معنوی تفکیک کرد و افزود: تمامی مناسک این سفر روحانی و ملکوتی توسط روحانیون کاروان تشریح می‌شود؛ بنابراین دانشجویان باید هوشیار باشند از این سفر ره‌توشه برداشته و وقت خود را به بطالت نگذرانند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این مطلب که دانشگاهیان خود را برای درک حقیقت عمره دانشجویی مهیا کنند، اضافه کرد: دانشگاهیان در راستای لبیک به ندا و دعوت حضرت حق باید از گناه مبرا شوند و فطرت پاک خویش را برای تحولی عظیم آماده کنند.

ایمانی‌مقدم با بیان این مطلب که همگی باید سعی کنیم روح اطاعت و عاشقی در اعمال متبلور شود، گفت: بدون تردید اگر این رکن مهم و اساسی در اعمال و سکنات ما متجلی شود مورد رضایت پروردگار قرار گرفته و خداوند از ما راضی خواهد بود.

وی در ادامه اظهارکرد: دانشگاهیان در سه گروه متأهل، مجرد و اساتید به سرزمین وحی اعزام می‌شوند؛ لذا باید به تمامی توصیه‌هایی که توسط مدیران و روحانیون کاروان‌ها ارائه می‌شود گوش سپارند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان، مبدأ و انتهای اسلام شهر مکه دانست و اظهارکرد: تاریخ گذشته و آینده ما از این مکان الهی رقم خورده و منشأ مبدأ حرکت بشریت از جاهلیت به سمت توحید است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.