تاکید امام جمعه اراک نسبت به حضورگسترده مردم درراهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلای بیت المقدس این شهر افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سلاحی کوبنده است که می تواند دشمنان نظام را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: مردم ایران به خصوص استان مرکزی باید با انگیزه تر از سال های گذشته در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور پیدا کرده و حمایت و پشتیبانی خود را از آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری به همه مردم دنیا نشان دهند.

امام جمعه اراک بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یکی از رخدادهای بی نظیر تاریخ معاصر است چرا که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی هم حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله ساله شاهنشاهی را در این کشور ریشه کن کرد و هم دست استعمار را برای زیاده خواهی و سلطه از ایران کوتاه کرد.

وی خاطر نشان کرد: ملت غیور ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی وظیفه دارند به پاس قدردانی از امام راحل و شهدا با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام بزنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: امام راحل با راهبری انقلاب اسلامی شتاب و پیشرفت همه جانبه بر منبای الگوی حکومتداری اسلامی را برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آوردند و آزادی به معنای واقعی کلمه در کشور حاکم شد.

وی اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با این اندیشه ها و آرمان ها پا به عرصه گذاشتند تا جامعه ای دینی و عدالت محور را پایه گذاری کند و امروز نیز تمامی اقشار و مسوولان وظیفه دارند حمایت های خود را از حریم ولایت و ارزش ها، به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه اراک گفت : انقلاب اسلامی بزرگترین موهبت خداوند به ملت ایران است، بنا براین حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکرگزاری به درگاه خداوند به خاطر این موهبت ارزشمند و با عظمت است و مردم باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب به دنیا به ویژه استکبار جهانی و متحدانش بفهمانند که مدافع سرسخت ارزش ها هستند و تا پای جان از آن حراست می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را افتخار انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و گفت: شهدا چراغ هدایت هستند و اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان هموار باید نام و خاطره آنان را گرامی بدارند.

وی ادامه داد: نهال طیبه انقلاب به برکت خون شهیدان آبیاری و تنومند شده و برکات آن بر سر تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان سایه افکنده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شهید و شهادت در فرهنگ دینی ما یک واژه پر جاذبه است و ما باید برای آن قدر و منزلتی خاص قائل شویم و این واژه ها را در جامعه دینی خود رواج دهیم تا نسل آینده با این کلمات انس بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر آیاتی چند از سوره مبارکه ابراهیم؛ صبر و شکرگزاری را دو ویژگی اصلی هر انسانی دانست و گفت: انسان ها برای رسیدن به کمالات واقعی باید خود را به این دو ویژگی مهم مسلح سازند چرا که صبر و شکرگزاری زمینه ساز اعطای دیگر نعمت های الهی خداوند است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران اسلامی باید به خاطر نعمت انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم این رویداد تاریخی شکر گزار خداوندمتعال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به رژه همافران نیروی هوایی ارتش جمهوی اسلامی ایران در مقابل امام راحل در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نیز گفت: این اقدام به یادماندنی نشان از عشق و علاقه این قشر از جامعه به امام راحل و ارزش های انقلاب اسلامی بود و مردم باید روز ۱۹ بهمن هرسال، رشادت های جان برکفان نیروی هوایی ارتش را گرامی بدارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرتاب ماهواره فجر به فضا در ۱۴ بهمن ماه جاری اشاره کرد و گفت: پرتاب ماهواره فجر عظمت و اقتدار علمی و فن آوری دانشمندان ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد چرا که این فناوری، بخش کوچکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۳۶ سال گذشته است و همه دشمنی ها و کینه توزی های استکبار جهانی علیه این مرز بوم به خاطر دستیابی دانشمندان وطن به عرصه دانش های نو است.

وی با یادآوری ۲۹ بهمن و سالروز فرمان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای فرهنگ مصرف گرایی و سود محوری در جامعه باشد و نهادینه سازی این راهبرد، استقلال همه جانبه را برای ملت ایران به ارمغان می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند مسوولان و مدیران این صنایع باید با برنامه ریزی های کاربردی و به کارگیری نیروهای مجرب و کارآزموده به پیام مقام معظم رهبری لبیک گفته و گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر معظم له بردارند.

وی همچنین اقدامات ضد انسانی گروه تکفیری داعش را محکوم کرد و گفت: کشورهایی همچون اردن و عربستان و اسراییل جنایتکار این گروه ضد انسانی را علیه مسلمانان جهان به خصوص شیعیان ایران اسلامی حمایت کردند اما امروز می بینیم خود آن ها نیز از داعش صدمات بسیاری می بینند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.