فرماندار اراک: اراک با عقب‌ماندگی‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسین بختیاری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک اظهار داشت: شهر اراک از رشد نامتوازن برخوردار است و با وجود اینکه قطب صنعت و فرهنگ استان به شمار می‌رود، اما با عقب‌ماندگی‌های بسیاری مواجه است.
وی تصریح کرد: نامتوازن بودن آهنگ توسعه این شهر طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را به وجود آورده که اگر امروز برای متوازن کردن این آهنگ اقدامی صورت نگیرد، در آینده با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.
فرماندار اراک با بیان اینکه اراک به واسطه صنعتی بودن سهم بسزایی را در سرانه درآمد ناخالص ملی و تامین نیازهای پایه به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر امکانات مناسب عمرانی، رفاهی و فرهنگی در این منطقه وجود ندارد که باید با برنامه‌ریزی و دلسوزی در راستای تامین این نیازها گام برداشت.
بختیاری افزود: این شهر همچنین با مشکلات عدیده‌ای در زمینه آلودگی هوا، کمبود سرانه رفاهی و تفریحی، نواقص مبلمان شهری، حاشیه‌نشینی، ترافیک سنگین، ساخت و سازهای غیر مجاز مواجه است.

وی در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری در اراک به منظور ایجاد اشتغال و واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید فرآیند صدور مجوز را تسهیل کرده و زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۸۲ پروژه با سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد ریال برای ایام‌الله دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز گفت: هوشیاری خانواده‌ها و جوانان در برابر جنگ نرم دشمنان بسیار ضروری است.

نورخدا قاسمی افزود: امروز فضای مجازی و تهدیدهای نرم دشمنان از آسیب‌های جدی است که باید در این زمینه آگاهی لازم را به خانواده‌ها داد.

وی در پایان متذکر شد: مسئولان امر باید با آشنایی فناوری نوین و در سایه بصیرت تهدیدهای نرم دشمن را به موقع شناسایی و در نطفه خفه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.