برگزاری جنگ شادانه جمعه ها در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، زهرا مهاجرانی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم مشکلات موجود با همت هنرمندان با انگیزه، جوان و متعهد این شهر و تلاش و پیگیری مجموعه فرهنگسرا و حمایت مدیرکل ارشاد حرکت های خوبی انجام شده و توانستیم برنامه ها را به صورت زیرساختی بازبینی کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگسرا امسال سال پر کاری را پشت سر گذاشته است از برگزاری ۱۰۸ عنوان برنامه با ۵۷۳ اجرا در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در این مجموعه خبر داد.

مهاجرانی به برگزاری برنامه های معرفت آفرین و موج آفرین در دو ماه پایانی سال و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی هنری در نوروز سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام ایام فاطمیه در پنجم فروردین ماه سال آتی به مدت یک هفته تا ۱۰ روز اوقات شادی را برای همشهریان اراکی البته با حمایت مسئولین برگزار خواهیم کرد.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک افزود: با همکاری ستاد فاطمیه مجموعه برنامه های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده است که اجرای یک نمایش مذهبی فاخر در دهه اول فاطمیه از جمله این برنامه هاست.

بخش آموزش فرهنگسرا یک دهه راکد بوده است

وی با بیان اینکه بخش آموزش فرهنگسرا یک دهه راکد بوده است از احیای کلاس های آموزشی بعد از یک دهه رکود خبر داد.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک گفت: بر اساس سیاست های آموزشی فرهنگسرا و مصوبه هیئت امنا و حمایت مدیر کل ارشاد بسترسازی مناسبی در این راستا انجام شده است.

مهاجرانی ضمن تاکید بر امکانات و توان مالی فرهنگسرا در برگزاری کلاس های آموزشی، گفت: طی جلساتی که با حضور کارشناسان و انجمن های فرهنگی هنری برگزار شده، حدود ۳۰ عنوان برنامه اموزشی طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی متذکر شد: البته برخی آموزش ها در زمینه نماز، مهارت های زندگی و سبک زندگی و آموزش قرآن توسط موسسه اصحاب الثقلین در حال برگزاری است.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی برگزاری کلاس های آموزشی در دو ماه پایانی سال انجام و ثبت نام از شرکت کنندگان از ۱۵ فروردین ماه سال آینده انجام می شود.

فرهنگسرای آیینه اراک مأمنی برای هنرمندان و مردم شهر/ برگزاری جنگ شادانه در فرهنگسرا

مهاجرانی گفت: این مجموعه فرهنگی علاوه بر اینکه باید مأمنی برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ باشد در حقیقت باید خدمات فرهنگی هنری را به صورت عام برای مردم اراک و به صورت خاص برای ساکنین این منطقه داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر صنعتی بودن کلانشهر اراک، با بیان اینکه اجرای مستمر و مداوم برنامه های فرهنگی هنری مخصوص خانواده ها در این شهر با سبقه فرهنگی خالی بود، عنوان کرد: فرهنگسرای آیینه اراک طی سال های اخیر گام های مثبتی را به منظور ایجاد یک محیط شاد و امن برای خانواده ها فراهم کرده است و در این راستا برگزاری جنگ شادانه با همکاری هنرمندان هنرهای نمایشی فرهنگسرا در دستور کار این مجموعه فرهنگی قرار گرفته است.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک ادامه داد: بنابراین جمعه هر هفته برنامه های مختلف فرهنگی هنری با حضور هنرمندان این شهر در بخش های نمایشی، موسیقی، تجسمی و غیره اجرا می شود.

وی گفت: برگزاری جنگ شادانه علاوه بر ایجاد یک محیط شاد و آرام برای خانواده های اراکی، ارتقاء شعور اجتماعی، حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ شهروندی، ترافیک و سبک و مهارت های زندگی را در قالب هنر به ارمغان خواهد آورد.

مهاجرانی با بیان اینکه اراک هنرمندان مستعد و پویایی دارد، گفت: در صورتی که حمایت های مالی و معنوی از هنرمندان این شهر انجام شود هنرمندان با زبان هنر می توانند یاریگر مسئولین در ارتقاء امور فرهنگی و اجتماعی در جهت رفع آسیب های این بخش باشند.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک گفت: این جنگ علاوه بر جمعه ها در طول هفته نیز با تخفیف ویژه برای ارگان های دولتی و انجمن های مختلف برگزار می شود.

وی عنوان کرد: سازوکاری در فرهنگسرای آیینه اراک تعریف شده است که در آینده، روزهای جمعه مجموعه برنامه های فرهنگی هنری به نفع انجمن های مختلف با کمک های مالی مردم برگزار شود.

مهاجرانی گفت: تعامل فرهنگسرا با دیگر مجموعه های فرهنگی در اجرای برنامه های متنوع و شاد در روزهای تعطیل و مناسبت ها با حمایت مسئولین و حضور مردم می تواند رونق بیشتری بگیرد و سبد اوقات فراغت خانواده ها را پر کند.

پذیرای انتقادات مردم هستیم

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک با بیان اینکه پذیرای انتقادات مردم برای بهتر برگزار شدن جنگ شادانه هستیم افزود: هر هفته جلسات نقد و بررسی جنگ شادانه برگزار می شود و گروه های اجرایی و نحوه اجرا مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

مهاجرانی همچنین تعامل سازمان زیباسازی شهر اراک با فرهنگسرا به منظور در اختیار گذاشتن پایه بنر در سطح شهر و المان های فرهنگی در فرهنگسرا را یادآور شد.

وی در پایان آموزش سفره هفت سین برای نوروز ۹۴ برای خانواده های اراکی را از جمله برنامه های آموزشی قبل از پایان سال جاری برشمرد.

به گزارش ایسنا اولین جنگ شادانه سوم بهمن ماه ساعت ۱۶ عصر در فرهنگسرای آیینه اراک و آخرین جنگ در سال جاری هشتم اسفندماه در این مجموعه فرهنگی واقع در شهرک شهید بهشتی- فاز یک برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.