استقبال از انتشار اوراق وقفی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز، ۲۸ دی در همایش رونمایی از اوراق وقفی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد از وجود مبارک پیامبر(ص) به‌عنوان اولین واقفان صدر اسلام یاد کرد و گفت: وقف سنت نبی مکرم حضرت محمد(ص) و از برترین آموزه‌های دین مبین اسلام است و ضرورت دارد تا همگان نسبت به احیای این سنت حسنه در جامعه تلاش کنند.

وی بیان کرد: با مطالعه سیر تاریخ اسلام به خوبی می‌توان دریافت که زندگی ائمه معصوم(ع) سراسر وقف بوده و آن بزرگواران در طول حیات صدقات جاریه بسیاری را از خود بر جای گذاشته‌اند که آثار و برکات آنها امروزه نیز قابل شهود است.

عباسیان با اشاره به کاربرد اوراق وقفی و اثرات و نتایج آن، اظهار کرد: وقف از جمله سنت‌هایی است که اگر مردم با آن آشنا شوند؛ قطعاً به این سمت و سو کشیده خواهند شد؛ اما بعضاً اغلب افراد به دلیل توان مالی متفاوتی که دارند نمی‌توانند به تنهایی وقفی را انجام دهند؛ بنابراین اوراق وقفی با هدف وقف جمعی و مشارکتی منتشر شد تا هر شخصی با هر توانی بتوانند در این کار خیر سهیم باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: این اوراق با موضوع احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان حضرت آیت‌الله خوانساری اراک منتشر شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیمارستان آیت الله خوانساری اراک ۶۴ تخت دارد که به دلیل حجم بالای متقاضیان این مقدار امکانات پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست؛ لذا نیاز است که با مشارکت و همت مردمی این بیمارستان گسترش و توسعه پیدا کند.

عباسیان ادامه داد: خوشبختانه از زمان انتشار این اوراق در سطح استان تاکنون با استقبال و حمایت خوبی از سوی مسئولان و خیران مواجه شده و بسیاری از نهادهای استان جهت مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مجوزهای لازم جهت فروش ۱۰ میلیارد تومان اوراق وقفی و احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت‌الله خوانساری اراک  صادر شده و تحقق این مهم تنها نیازمند همت و مساعدت همگانی است.

مدیرکل اوقاف استان در پایان یادآور شد: در حال حاضر این اوراق در تمامی شعب بانک ملت در سراسر استان قابل دسترسی و واگذاری است و مردم خیر و علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این شعب در این کار خیر و خداپسندانه بسته به توان مالی خود سهیم باشند.

یادآور می‌شود؛ در این همایش با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از اوراق وقف گسترش بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک رونمایی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.