بهره برداری از بیمارستان خوانساری اراک، ۱۸ ماه پس از فروش اوراق وقفی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، حسن  طاهر احمدی در نشست خبری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اراک و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: آغاز فروش اوراق وقفی به منظور ساخت فاز ۲ بیمارستان آیت اله خوانساری اراک از روز شنبه، ۲۷ دی ماه سالجاری در تمامی شعب بانک ملت استان مرکزی آغاز می شود و با ساخت این بیمارستان ۱۰۰ تخت افزوده می شود.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد اوراق اختصاص یافته تنها جهت ساخت این بیمارستان می باشد و تجهیزات بیمارستان توسط وزارت خانه محقق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: خوشبختانه با تدبیر دولت و مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت برطرف شود.

طاهر احمدی تصریح کرد: در استان مرکزی قریب به ۵۰ میلیارد تومان جهت تحول نظام سلامت از منابع دولتی در سالجاری اختصاص یافته که در قالب بسته های خدمتی ارائه خواهد شد.

به گفته وی، از این میزان ۴۰ میلیارد تومان آن هزینه شده که۲۰ میلیارد آن جهت کاهش فرانشیز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین اظهار داشت: قدمت بیمارستان های استان مرکزی بسیار بالا است و قطعاً این بیمارستان ها قدرت مانور جهت پوشش دادن جمعیت فعلی استان را ندارند؛ بیمارستان آیت اله خوانساری اراک تنها ۶۸ تخت را داراست و روزانه ۸۰ نفر در نوبت بستری می باشند.

دکتر طاهراحمدی در پایان اضافه کرد: بیماری سرطان سومین علت مرگ میر در کشور است که دو سوم آن قابل پیشگیری نمی باشد؛ متاسفانه این بیماری در کشور و در استان روز به روز در حال افزایش است در حالی که امکان درمان این بیماران به دلیل نبود مکان کافی نمی باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.