حسن بیگی : همبستگی اقلیت‌های دینی در ایران عامل خشم دشمنان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، شکر‌الله حسن‌بیگی ظهر دیروز در کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف مردم هستند که خوشبختانه این توطئه‌ها به واسطه اتحاد و همبستگی بین مردم خنثی و ناکامی دنیای استکبار را به همراه داشته است.

وی نهم دی ‌ماه را روز تبعیت از امامت و ولایت عنوان و تصریح کرد: در روز نهم دی‌ ماه مردم بار دیگر با حمایت از ولی ‌فقیه دشمنان نظام را ناکام گذاشتند و به دنیای استکبار اثبات کردند که تحت هر شرایطی حامی انقلاب، مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام ‌راحل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند جوابگوی تمامی مشکلات موجود جامعه باشد، گفت: در استان مرکزی ۴۳۰ سمن در حال فعالیت هستند که استفاده از ظرفیت این سمن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع کند.

حسن‌بیگی افزود: توقع رفع تمامی مشکلات توسط دولت غیر ‌منطقی است و باید برای رهایی از این مشکلات تعامل و همکاری بیشتری بین سمن‌ها و خانه‌های مردم نهاد با مسئولان ایجاد شود.

وی مهم‌ترین وظیفه کارگروه بانوان را بررسی مشکلات بانوان در جامعه و ارائه راهکاری مناسب برای حل این مسائل دانست و عنوان کرد: باید کارگروه بانوان با بررسی مشکلات این قشر از جامعه، در رابطه با این مسائل اقدام به سیاست‌گذاری کرده تا تمامی مشکلات بانوان رفع شود.

معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: طلاق یکی از معضلات مهم کشور و به طبع استان مرکزی است، بنابراین ارائه آموزش‌های خانواده توسط گروهی از طلاب آموزش دیده به زوجین و استفاده از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه می‌تواند به کاهش این معضل اجتماعی کمک کند.

حسن‌بیگی بر تدوین برنامه‌ای مناسب برای سال آینده بانوان استان تاکید کرد و افزود: باید تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای تدوین برنامه‌ای مناسب برای بانوان و امور خانواده به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه تلاش کرده و برنامه‌ای مدون برای رفع مشکلات بانوان و مشکلات فعلی خانواده‌ها تهیه کنند.

در ادامه فرماندار اراک نرخ زنان هرگز ازدواج نکرده در شهرستان اراک را ۲۸٫۱۵ درصد اعلام و عنوان کرد: این آمار زنان بین ۱۵ تا ۴۵ سال را شامل می‌شود.

حسین بختیاری افزود: زنان دارای توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف هستند که در صورت فراهم شدن بستری مناسب برای شکوفایی این استعداد‌ها می‌توانند در پیشرفت جامعه و رفع مشکلات اجتماعی تاثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: در شهرستان اراک ۳۷ تعاونی ویژه زنان با ۳۴۱ عضو و آورده‌ای حدود ۴۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فعالیت دارند.

فرماندار اراک ادامه داد: در ۸۵۲ واحد صنعتی تولیدی مستقر در شهر اراک بیش از ۲۳ هزار زن شاغل هستند که این نشان از پویایی و توانمندی زنان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.