برگزاری هفتمین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی عصر پنجشنبه در هفتمین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی بیان کرد: این ستاد پنج سال است که در استان مرکزی تشکیل شده و اقداماتی مختلفی را برای افزایش ارتقای حقوق شهروندان انجام داده است.

وی یکی از مهمترین این اقدامات را تشکیل کمیته مردمی صیانت از حقوق شهروندان دانست و افزود: این کمیته با مشارکت خانه سازمان های غیردولتی استان مرکزی و با هدف مشارکت هرچه بیشتر شهروندان برای رعایت حقوق شهروندی به وجود آمده است.

حسن بیگی گفت: بازرسی های سرزده از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان و شناسایی و تذکر نقاط قوت و ضعف این دستگاه ها از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.

وی با اشاره به ارزیابی سالانه دستگاه های اجرایی، اضافه کرد: تا کنون عملکرد پنج دستگاه اداره کل بهزیستی استان، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ایرانشناسی مورد بررسی تخصصی قرار گرفته است.

وی ورود و بررسی تخصصی در حوزه های اجتماعی را و فرهنگی را از وظایف مهم این کمیته برشمرد و اضافه کرد: برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی و همایش هایی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همین راستا انجام شده اند.

حسن بیگی ادامه داد: فعال سازی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از کارهای بدیع و مهم ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی استان می باشد.

در ادامه این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان اقدامات انجام شده در این کمیته در شش ماه اخیر را برشمرد و عنوان کرد: بازدید از دستگاه های خدمات رسان و انتخاب پنج دستگاه به عنوان دستگاه های برتر از مهمترین اقدامات انجام شده توسط ستاد بوده است.

غلامرضا فتح آبادی اظهار کرد: مصادیق نقض حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی شناسایی شده و به دستگاه های متولی اعلام می شود و تاکنون دستگاه هایی مثل نمایندگی های فروش ایران خودرو، داروخانه ها و نانوایی ها تذکر دریافت کرده اند.

وی ضمن تاکید بر پیگیری انتقادات مردمی، افزود:بر اساس برنامه های ستاد مشکلات و انتقادات مردمی مطرح شده در رسانه ها و روزنامه های استانی به دستگاه های مسئول انعکاس داده می شودو نتایج اصلاح آن نیز  پیگیری خواهد شد.

کاهش ۲۵ درصدی کشته ها ترافیکی اراک

غلامرضا فتح آبادی با تاکید بر تهیه و تدوین سند ارتقای فرهنگ ترافیک، افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک با ۹۰۰ برنامه عملیاتی، اموزش کارکنان ۲۰ دستگاه اجرایی و اموزش دانش آموزان در مدارس انجام شده است.

وی ادامه داد: نتیجه برنامه های انجام شده کاهش ۲۵ درصدی کشته های ترافیکی در حدود ۸۱ نفر، در سطح شهر اراک بوده است.

تامین ۱۱ دستگاه دیالیز در استان

فتح آبادی ارتقای حقوق بیماران خاص را از اقدامات مهم ستاد دانست و اضافه کرد: ۱۱ دستگاه دیالیز به ارزش یک میلیارد تومان و یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان آیت الله خوانساری تهیه شده است.

وی ادامه داد: تهیه بانک جامعه اطلاعات بیماران خاص و تدیون اطلس جامعه بیماران خاص استان نیز از کارهای انجام شده در جهت افزایش سطح خدمات برای بیماران خاص می باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.