افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات نقشه‌برداری و ساختمانی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، استاد بازنشسته و عضو سابق هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر بعد از ظهر امروز در این همایش، ژئودزی یا زمین‌سنجی را شاخه‎ای از ریاضیات کاربردی و علوم زمین عنوان کرد و بیان داشت: این رشته با تعیین شکل و ابعاد زمین، تعیین موقعیت دقیق بر روی آن و بررسی میدان ثقل زمین و تغییرات آن سر و کار دارد.

محمود محمدکریم افزود: یکی از مهم‌ترین کاربردهای علم ژئودزی تعیین سیستم‌های مختصات جهانی و تعیین موقعیت و ناوبری دقیق آنها است.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مرسوم‎ترین روش‌های تعیین موقعیت جهانی استفاده از سامانه‎های موقعیت‎یاب ماهواره‎ای جهانی مانند  GPSاست، گفت: امروزه GPSها سیستم‌های مختلفی دارند و دقت آنالیز آنها به صدم میلی‌متر هم می‌رسد.

استاد بازنشسته و عضو سابق هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به نیاز ایران به این GPSها در سد سازی و سنجش تغییرات پوسته زمین اظهار داشت: متأسفانه این GPSها در کشور وجود ندارد و به دلایل تحریم دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست.

محمد کریم، دانشگاه‌ها را جای آموزش دانش به شکل تئوری دانست و تصریح کرد: باید دانشجویان را در محیط دانشگاه‌ها به سمت کسب علم و دانش سوق داد تا بتوانند تئوری‌ها را کشف کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت دنیای غرب به علت کشف تئوری‌ها است بر ضرورت علم آموزی و کشف تئوری‌ها توسط قشر جوان و پویا در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

مدیر گروه رشته نقشه‌برداری دانشگاه صنعتی اراک نیز در این همایش گفت: این همایش با همکاری شرکت تجهیزات کاوشگران نوآور (تکنو) و نظام مهندسی و بسیج مهندسین استان به منظور آشنایی دانشجویان با تجهیزات نقشه برداری و معرفی تجهیزات به دانشجویان و مهندسین نظام مهندسی برگزار شده است.

امیررضا مرادی برگزاری سمینارهای علمی و کارگاه‌های آموزشی رایگان را از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش برشمرد و افزود: نمایشگاه تجهیزات نقشه کشی نیز از ۲۸ آبان ماه تا ۳۰ آبان ماه از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ در دانشگاه برپا و آماده میزبانی از عموم علاقمند است.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه ابزارهایی اعم از گیرنده‌های GNSS، تونل استیشن، ترازیاب، متر لیزری، دوربین‌های نقشه برداری و GPSهای دستی و… به نمایش گذاشته شده است.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930828001616#sthash.gctwSy6p.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.