فرخی: تحول در مبلمان شهری ازمهمترین نیازهای شهرهای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با روند رو به رشد شهرنشینی تقویت زیرساختهای خدماتی و رفاهی، روان سازی ترافیک و خدمات حمل و نقل عمومی، گسترش شاخص های نشاط و همگرایی بصری در فضاهای شهرها، بهبود فضای سبز و نظارت و نظم جدیدی در ساخت و سازها از مسایلی است که باید با جدیت توسط شهرداریها دنبال شود.

وی توضیح داد: اعتبارات امسال شهرداریهای استان مرکزی شش هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که در قالب ۹۳۵ پروژه در سطح ۳۳ شهر استان هزینه می شود.

فرخی یادآور شد: پروژه های امسال استان در حوزه های برنامه ریزی توسعه شهری، هدایت روان آبهای سرگردان ،بهبود عبور و مرور و حمل و نقل شهری، تاسیسات حفاظتی، بهداشت محیط ، توسعه اماکن تفریحی و ورزشی و رفاهی، امور فرهنگی، زیباسازی و فضای سبز شهری است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی بیان کرد: بیشترین سهم اعتباری شهرداریهای استان امسال متعلق به کلانشهر اراک با سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای ۷۴ پروژه و کمترین آن برای شهر رازقان تفرش با پنج میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برای هشت پروژه عمران شهری تعریف شده است.

فرخی اضافه کرد: با توجه به تکیه دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام همه تلاش شهرداریها امسال بر تحقق زمانبندی مناسب پروژه ها و کیفیت در اجرای آنها است.

وی یادآور شد: سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداریهای استان امسال از محل درامد عوارض عمومی و مالیات بر ارزش افزوده، ۲۳۰ میلیارد ریال از محل کمک های وزارت کشور، ۲۵۰ میلیارد ریال از محل بهای خدمات درآمد موسسه های شهری و سازمانهای تابع شهرداریها و ۵۰ میلیارد ریال از محل درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداریها و کرایه ماشین آلات و اجاره املاک است.

فرخی توضیح داد: ۴۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال نیز از محل کمک های بلاعوض اعطایی سازمانهای دولتی، ۷۲۰ میلیارد ریال از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ و هدایا و یکهزار و ۳۹۰ میلیارد ریال نیز از محل فروش اموال شهرداریها و مازاد درآمد قبل باید تامین شود.

بر اساس آمار سرشماری سال ۹۰، حدود ۷۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۹ نفری استان مرکزی در شهرها زندگی می کنند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.