باید جایگاه مفاخر استان مرکزی حفظ شود/ توانمندسازی فکری نیازمند تبلیغات

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، عباس رجایی، ظهر پنجشنبه در مراسم بیست و دومین گرامیداشت مقام کتابداران کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید استان مرکزی، با اشاره به اینکه کتابداران برای افزایش دانایی و قدرت تفکر افراد تلاش می کنند، افزود: کتابداران باید با روی گشاده به استقبال افراد بروند و آنها را در انتخاب کتاب های مفید و اثربخش یاری کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی مهد علما و اندیشمندانی است که در دنیا مطرح هستند، گفت: ما به پیشینه غنی فرهنگی استان خود افتخار می کنیم و باید با حرکت در مسییر تعالی جایگاه ویژه بزرگان این خطه را حفظ کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه کتاب بهترین وسیله برای توانمند سازی فکری و فرهنگی افراد جامعه و هدایت آنان به سمت پیشرفت همپای ملت های دیگر است، اضافه کرد: کتاب بهترین روش برای توانمندسازی فکری و فرهنگی افراد بوده و برای دستیابی به این هدف نیازمند تبلیغات گسترده هستیم.

رجایی با بیان اینکه رسانه ها نقش موثری در ارتقای فرهنگ جامعه دارند، اظهار کرد: امروز با وجود ابزارهای مختلف و دسترسی اقشار جامعه به شبکه گسترده جهانی نیازمند تبلیغات قوی و عظیم برای هدایت جامعه به سمت مطالعه هستیم.

فکر و اندیشه زمینه موفقیت و تعالی

وی با تاکید بر اینکه هر جا فکر و اندیشه بوده موفق کسب شده است، بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی موفق باشیم باید ابتدا افکار و اندیشه ها را تعالی بخشیم تا در حوزه های دیگر به کمال برسیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ مقوله ای مستمر بوده و از یک زمان آغاز و دهها سال بعد نتیجه آن مشخص می شود، اضافه کرد: بصیرت و دانایی به مرور زمان شکل گرفته و حرکت آرام آن نتیجه بخش است.

رجایی باتاکید بر اینکه ما هم باید برای گسترش فرهنگ و گسترش آن در جامعه برنامه تدوین کنیم، اظهار کرد: گسترش فرهنگ و نهادینه شدن آن در جامعه نیازمند زمینه سازی بوده و این امر به دنبال توجه همگان اجرا می شود.

توجه به مطالعه مفید ضرورت جامعه است

وی در ادامه با بیان اینکه در سال های گذشته فعالیت های بسیاری در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و غیره انجام شده است، تصریح کرد: احیاء تمدن اسلامی و تفکر شیعی در جامعه ضروری بوده و این مهم نیازمند افزایش مطالعه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجل شورای اسلامی ادامه داد: بزرگان دینی، علما و اندیشمدان تلاش های زیادی در زمینه رشد و تعالی زندگی انسانی و ارزش های دینی انجام داده اند فعالیت کرده و کتاب های فراوانی نگاشتند، که ما باید با مطالعه کتاب و تحقیق و پژوهش این ارزش ها را احیا کرده و در مسیر رشد و تعالی نظام اسلامی گام برداریم.

فعالان فرهنگی، پیشکسوتان دانایی

امام جمعه موقت شهر اراک در این مراسم با بیان اینکه فعالان فرهنگی پیشکسوتان دانایی در جامعه هستند، گفت: افرادی که در برنامه های فرهنگی فعالیت می کنند، به نوعی پیشکسوتان دانایی هستند؛ چراکه مردم از تولید فکر این افراد بهره می گیرند.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: مسوولان فرهنگی وظیفه خطیری در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه امروز نورانیت دنیا به خاطر نوشته های و حرف های خوب و ماندگار است، تصریح کرد: ظلمت ها و تاریکی های دنیا به دلیل نوشته های بد و فرهنگ غلط است.

امام جمعه سنجان ادامه داد: اگر کسی بخواهد ارزش و اهمیت این موضوع را بداند باید ابتدا ارزش و اهمیت خلقت را بداند، که خداوند متعال از خلقت انسان چه اهدافی داشته و ارزش کتاب و کتابخوانی را به نسبت آنچه در آن هدف است دریابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.