آصفری: تسریع در بستن شیر مازوت نیروگاه شازند حمایت عملی از حق مردم است

به گزارش مرکزی دیلی، «حسن آصفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود مصوبه هیات وزیران و تصویب نامه کمیسیون انرژی مجلس برای جلوگیری از سوخت مازوت نیروگاه شازند، این واحد هم اینک از این سوخت ممنوعه استفاده کرده و قوانین را زیر پا گذاشته است.

وی توضیح داد: به دلیل شرایط اقلیمی خاص منطقه ، بیشترین آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند که حاوی گازهای مسموم و بسیار خطرناک است در فضای شهر اراک و قسمتی در حوزه شازند منتشر می شود و ادامه استفاده از مازوت در این واحد خیانت آشکار به مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات وزیر نیرو، بسته شدن نیروگاه شازند هیچ تاثیری در تامین برق کشور ندارد و آسیبی وارد نمی کند و فعالیت این واحد در شرایطی که مصوبه قانونی سوخت مستمر گاز را زیرپا گذاشته باید متوقف شود.

آصفری اظهار کرد: در نشست اخیر کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک استاندار مرکزی به عنوان مرجع عالی و نماینده ارشد دولت در استان مرکزی به صورت صریح و شفاف دستور بستن شیر مازوت نیروگاه حرارتی شازند را داده است و انتظار است اداره کل محیط زیست و مقامات قضایی با شتاب بیشتری برای تحقق این مهم اقدام کنند.

وی توضیح داد: مطابق قانون استانداری مرکزی مرجع حل و فصل اختلافات دستگاه های اجرایی استان است و با توجه به دولتی بودن نیروگاه حرارتی شازند دستوری که استاندار مرکزی در خصوص بستن شیر مازوت این واحد داده، قابل چشم پوشی نیست و باید عملی شود.

آصفری توضیح داد: سلامت مردم بزرگترین سرمایه است و مسوولان متولی مستقیم حفظ و ارتقای سلامت مردم هستند و هر گونه کوتاهی در این مسایل پذیرفته نیست.

استاندار استان مرکزی در هشتم آبان ماه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با صراحت دستور داده که در صورت تکمیل نبودن سوخت گاز نیروگاه، بایدفعالیت این کانون تولید انرژی الکتریکی متوقف شود.

نیروگاه حرارتی شازند درزمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار در کیلومتر ۱۵جاده اراک – بروجرد ، محور فرعی ازنا و در شرق پالایشگاه شازند در مجاورت راه آهن سراسری تهران- جنوب واقع شده است.

قرارداداحداث نیروگاه درسال ۷۳ بین سازمان توسعه برق ایران و شرکت مدیریت پروژهای نیروگاهی ایران (مپنا)منعقد شد و بهره برداری از آن توسط مدیریت تولید برق شازند که درسال ۱۳۷۸ به ثبت رسیده ؛انجام می شود.

برق تولیدی از طریق پست۲۳۰ کیلو ولت نیروگاه که توسط شرکت سهامی برق منطقه ای باختر احداث شده به شبکه سراسری انتقال داده می شود.

نیروگاه حرارتی شازند امکان استفاده از سوخت گاز و مازوت را دارد و به گفته مسوولان محیط زیست، استفاده از مازوت نقش موثری در ایجاد آلودگی شهرستانهای اراک و شازند دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.