رویکرد جدید عزاداری دسته‌جمعی موجب کاهش آسیب‌های عزاداری می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: رویکرد جدید عزاداری تجمیعی تحول چشمگیری در سبک عزاداری استان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در استان مرکزی ۲۳۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد که در ایام محرم و صفر به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.

قربان‌پور اظهارکرد: حضور این تعداد از هیئات مذهبی که با گویش‌های گوناگون فارسی، ترکی و لهجه‌های محلی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند می‌تواند منشأ بسیاری از اقدامات فرهنگی در استان باشند.

وی ادامه داد: امسال با همکاری هیئات مذهبی و مدیریت ادارات تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه و همکاری و زحمات بسیار فراوان صدا و سیمای مرکز استان تحولی عظیم رخ داد و اجتماعات بزرگی از عزاداری‌ها انجام شد و بسیاری از شهرستان‌ها حتی مراکز بخش‌ها و روستاهای بزرگ کیفیت عزاداری آنان از صدا و سیمای استانی و شبکه‌های ملی پخش شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید عزاداری تجمعی می‌تواند تحولی بزرگ در سبک عزاداری در استان مرکزی ایجاد کند به نحوی که از بسیاری آسیب‌ها کاسته شده و قدرت اتحاد مردمی بیشتر شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.