مراحل اجرایی نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک کلید خورد

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «حسن طاهراحمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مناقصه تعیین پیمانکار برای این پروژه مهم حوزه سلامت استان مرکزی با مشارکت ۳۱ شرکت متقاضی برگزار شده و تا پایان هفته جاری با باز شدن پاکتها پیمانکار واجد شرایط انتخاب می شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) که هم اینک در حد فنداسیون و با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد است از دو هفته آینده آغاز می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: برآورد اعتبار برای تکمیل مرحله اسکلت ساختمانی در ۱۳ طبقه ۱۸۰ میلیارد ریال است که هم اینک ۱۲۰ میلیارد ریال آن موجود است.

دکتر طاهراحمدی ادامه داد:پروژه نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان استان مرکزی هشت سال است که به خاطر نبود اعتبار راکد مانده و در این سالها در مجموع ۲۵ میلیارد ریال به آن اختصاص شده است.

وی بیان کرد: این درحالیست که ساخت و تجهیز این بیمارستان مجهز حداقل به ۸۷۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در نشست های مشترک با معاون راهبردی رییس جمهوری تمهیدات تامین این اعتبار اندیشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد:بخشی از اعتبارات این پروژه مهم سلامت قرار است از محل فروش اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی ارام، بخشی با همکاری نهاد ریاست جمهوری و اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و بخش دیگر از طریق تسهیلات بانکی و مشارکت خیران تامین شود.

دکتر طاهراحمدی گفت: بیمارستان فعلی ولیعصر اراک با قدمتی بالای ۶۰ سال به شدت فرسوده است و کیفیت خدمات رسانی درمانی و رضایتمندی مردم را پایین آورده است.

وی ادامه داد: نوسازی این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بر مبنای استانداردهای درمانی است و بر اساس زملانبدی انجام شده ظرف سه سال به بهره برداری خواهد رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.