برگزاری ۱۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته ازدواج در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سعید ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج در استان اظهار داشت: به مناسبت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ملی ازدواج از (۴ تا ۱۰ مهر) از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور الگوسازی در امر ازدواج، اول ذی‌الحجه روز ازدواج و خانواده نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: برنامه‌های این هفته با هدف آگاه‌سازی، فرهنگ‌‌سازی، اطلاع‌‌رسانی و موج آفرینی در امر ازدواج جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: برنامه‌های هفته ازدواج با شعار ازدواج به‌هنگام، آگاهانه آسان و پایدار و به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان در امر فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی برگزار می‌شود.

ملکی برگزاری جشن پیوند آسمانی در شهرهای اراک، کمیجان و ساوه، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزش تحکیم و تعالی خانواده، ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بهداشت و سلامت خانواده، برگزاری دوره‌های آشنایی با نحوه تربیت فرزند و اقتصاد خانواده و تجلیل از زوج‌های با مهریه‌های پایین و… را بخشی از برنامه‌های هفته ازدواج در استان عنوان کرد.

وی بر لزوم مشارکت و همکاری دستگاه‌ها در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته ازدواج تاکید کرد و ادامه داد: مشارکت دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های این هفته نقش موثری در فرهنگ ‌سازی در مقوله ازدواج دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود صداقت، بخشش، تعهد، صبر و مهربانی را از لازمه‌های یک زندگی موفق دانست و گفت: پایه و اساس همه ازدواج‌ها تعهد است که اگر نباشد صداقت و اعتماد در زندگی به وجود نخواهد آمد.

ملکی تاکید کرد: زندگی باید با عشق همراه باشد، لازمه عشق دوست داشتن یک دیگر، صداقت، بخشش و صبر و مهربانی است.

وی رسیدن به آرامش را از اهداف تشکیل زندگی مشترک عنوان کرد و افزود: انتخاب صحیح لازمه رسیدن به آرامش در زندگی زناشویی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: در زندگی موفق عشق، محبت، صفا و صمیمیت جاری است که لازمه دست‌یابی به آن کسب مهارت‌های زناشویی است، چرا که در صورت نداشتن مهارت‌های برقراری ارتباط، زوجین در برخورد با کوچکترین مسائل دچار مشکل می‌شوند.

ملکی برقراری ارتباط کلامی، نحوه ابراز محبت، شناخت ویژگی‌های همسر و تفاوت‌های رفتاری زنان و مردان را از مهارت‌های زناشویی برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.