چرخ گردشگری آبگرم همچنان در دست‌انداز معادن!

به گزارش مرکزی دیلی، بر اساس گزارشی که‌ ایسنای استان مرکزی در خردادماه امسال از وضعیت موجود روستای آبگرم تهیه کرد، مشکلات آبگرم محلات از جمله نبود گاز و تلفن در منطقه و نیز صدور مجوز اکتشاف معدن بدون در نظر گرفتن آسیب‌رسانی به این منطقه گردشگری عنوان شد.

در این گزارش سلیمی نماینده محلات نیز از استخراج بیش از حد معادن و در نتیجه آن انحراف چشمه‌ها و نیز احتمال خشک شدن‌شان سخن به میان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، به دنبال خبرساز شدن وضعیت آبگرم محلات محمدحسین مقیمی تیرماه سال جاری در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی گفته بود: اگر رونداستخراج را به همین ترتیب ادامه دهیم، آبگرم محلات را از دست خواهیم داد.

مقیمی واقع شدن این معادن در محدوده‌ی شهری را مانع از واگذاری آنها دانسته و با بیان اینکه هیچگونه مجوز جدیدی جهت بهره‌برداری معدنی نباید در محدودهگردشگری آبگرم محلات صادر شود، از مسئولان استان و شهرستان خواسته بود حریم منطقه گردشگری آبگرم محلات را مشخص و برایتصویب به کارگروه راه و شهرسازی ارائه کنند اما به گفته‌ی رئیس شورای آبگرم محلات تا به حال هیچ اقدامی در خصوص رفع مشکل آبگرم در این منطقه انجام نگرفته است.

رضا بختیاری به ایسنا گفت: کشاورزی این منطقه به علت وجود معادن به خطر افتاده و در معرض نابودی قرار گرفته و نیز تردد برای مردم به علت رفت و آمد ماشین‌های سنگین مربوط به معادن خطرناک شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کارشناسی جهت بررسی معادن در این منطقه حاضر نشده است بیان کرد: با وجود صحبت‌ها و تقاضاهای مطرح شده ولی هیچ اقدام عملی تا به حال انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار معتقد است این موضوع باید به تدریج مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مهدی زندیه‌وکیلی به ایسنا گفت: میزان آسیب‌رسانی معادن مشکل‌ساز اطراف آبگرم محلات باید بررسی شود و تأکید کرد: در محوطه آبگرم محلات مجوز اکتشاف جدیدی صادر نشده است.

وی در خصوص معادن فعال اطراف آبگرم افزود: این معادن مجوز ۱۰ و یا ۲۰ ساله اکتشاف دارند و با توجه به هزینه‌ای که بابت اکتشاف پرداخت کرده‌اند باید در خصوص زیانبار بودن فعالیت‌شان بررسی کارشناسانه‌ای صورت بگیرد.

زندیه‌وکیلی در رابطه با مدت زمان پیگیری و رفع مشکل آبگرم بیان کرد: این بررسی باید به مرور انجام شود و شتابزده نمی‌توان وارد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسئولین محلی و اهالی این منطقه روی این موضوع بیش از حد حساس شده‌اند و باید اجازه دهند کار سیر خودش را طی کند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد رسیدگی به این مورد نیز همچون دیگر موارد در استان مرکزی قصه‌ای است که سر دراز دارد!

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.