برگزاری همایش آسیب شناسی مسائل شهری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در استان مرکزی اظهار کرد: طرح جامع و تفضیلی شهرهای کشور طبق قانون شورای عالی شهرسازی بر اساس نیاز هر شهر توسط گروه مشاوران و کارشناسان منتخب تهیه شده و در شورای عالی شهرسازی به تائید می‌رسد.

وی افزود: قانون‌گذار به کمیسیون ماده ۵ اجازه داده با توجه به مشکلات فرارو بنا بر ضرورت نوع کاربری و میزان تراکم در ساخت و سازهای تعیینی در طرح جامع برای برخی مکان‌ها و زمین‌ها تغییر داده شود که مصوبه آن لازم الاجرا است و باید ملاک عمل قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به کارهای اجرایی گذشته پیرامون تغییر کاربری‌های نادرست گفت: عده ای در سنوات گذشته با وارد آوردن فشار، اصرار و تطمیع به اعضای کمیسیون ماده ۵موفق به تغییر کاربری‌های آموزشی، فرهنگی و فضای سبز به مسکونی و تجاری شده اند.

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: متخلفان با ارتکاب این گونه اقدامات سودهای کلانی به جیب زده‌اند و در حاشیه این مقوله تخلف‌های زیادی در حوزه شهرداری و شورای شهر انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر برخورد شدید قضائی با متخلفان چنین جرائمی افزود: اراک نسبت به سایر مراکز استان‌هاعقب افتادگی‌های زیادی را در شهرسازی و مبلمان شهری دارد که در این راستا تقویت جایگاه و قانون‌گرایی در کمیسیون ماده ۵علاوه بر پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات روند اصلاح نواقص شهری را تسهیل می کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهداف شورای پیشگیری استان گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم با هدف شناسایی و مهار مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت‌ها مناسبی را در استان انجام داده و این شورا در برابر مسائلی که حق مردم است کوتاه نمی‌آید و این وظیفه خطیر را به نحو احسن انجام می‌دهد.

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی مسائل شهری همایش یک روزه آسیب شناسی مسائل شهری مهرماه امسال با حضور کارشناسان، اعضای کمیسیون ماده ۵، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی در اراک برگزار می‌شود و محور آن طرح فرصت‌ها و تهدیدها و تصمیم سازی برای بهبود مدیریت امور شهری بوده که در بهبود وضع موجود بسیار موثر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.