آصفری:رای مجلس به لایحه خروج از رکود اقتصادی مصداق حمایت قاطع دولت است

به گزارش مرکزی دیلی،ˈحسن آصفریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایطی که دشمنان به ناحق تحریم را بر اقتصاد کشور حاکم کرده اند رسالت همه بخشها این است که از هر فرصتی برای برون رفت از سیاستهای تحریمی و بسترسازی فعالیتهای اقتصادی بهره گرفته شود.

وی توضیح داد: تقدیم لایحه یک فوریتی دولت در خروج از رکود اقتصادی با رای اکثریت نمایندگان (۱۷۰ نماینده) تصویب شد و قوه مقننه با تصویب این لایحه راه را برای برنامه های اقتصادی دولت و چاره سازی حل مشکلات هموار کرد.

آصفری گفت: این لایحه با ۳۰ ماده اصلی و تبصره های متعدد نقشه راهی چند بعدی در ورود به مشکلات اقتصادی و چاره سازی حل آن است و اگرچه این لایحه به تنهایی نتواند همه عوامل رکود اقتصادی را مهار کند اما بسته اختیارات قوی است که در حوزه رونق سرمایه گذاری، تولید ، صادرات و انضباط پولی و مالی راهگشا است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه قانونی رفع موانع تولید و رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور ابزار و شالوده دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تحقق آن را ضروری دانسته اند.

آصفری بیان کرد: در این لایحه تصویبی به دولت اجازه داده شده روش های موثر در عملیات اجرایی وصول مطالبات قطعی شده شرکتها را پی بگیرد و سازمان تامین اجتماعی نیز مکلف شده است تا پایان سال ۹۵ از ممنوع الخروج کردن کارفرمایان بدهکار و مصادره ماشین آلات و مواد اولیه آنها خودداری کند تا راه گره گشایی از مشکلات اقتصادی آنها هموار شود.

وی عنوان کرد: یکی از بندهای این قانون مجوز فروش املاک مازاد بانکها با هدف افزایش نقدینگی و حل مشکلات نظام بانکی کشور است و در بخش دیگر بر تامین معافیت بازار پول و ضرورت استفاده از نفظه نظرات در این حوزه تاکید شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجوز مشوقهای مالیاتی در این لایحه به میزان صددرصد درآمد مشمول در مناطق کمتر توسعه یافته و سایر مناطق به میزان ۵۰درصد نیز در این قانون تکلیف شده که این مهم به رونق سرمایه گذاری در مناطق محروم و کم برخوردار می انجامد.

آصفری عنوان کرد: در این لایحه تصویبی دولت موظف است نرخ و فرآیند تسویه حساب بدهکارانش را ظرف شش ماه تعیین تکلیف کند و برای مشتریان خوش حساب مشوق های خاص اعمال کند.

وی اظهار کرد: در لایحه تصویبی دولت اراضی مورد درخواست ایجاد و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی و کشاورزی از شمول تبصره و مواد قانونی قانون بهره وری کشاورزی مستثنی شده و با هدف اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری تغییر کاربری میسر باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مفاد خوب این لایحه یک فوریتی تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت برای بازنگری اساسنامه کاری و شناسایی و حذف موانع سرمایه گذاری طرف سه ماه است.

آصفری توضیح داد: در این لایحه یک فوریتی همچنین سازمانهای گسترش و نوسازی صنایع، شهرکهای صنعتی و شرکتهای پتروشیمی بر اساس اساسنامه مشمول قوانین بوده و اجازه دارند در برنامه ریزی توسعه سرمایه گذاری و روند درآمدزایی هر منطقه اقدام کنند.

وی توضیح داد: پیش بینی سهم ۲۰ درصدی سالانه صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت خام و میعانات به مدت پنج سال و ایجاد درآمدزایی و منابع تسهیلات صندوق های ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ، صنایع دریایی ، بیمه ها و فعالیتهای معدنی ازمحل ارزش افزوده از دیگر ابزارهای کارآمد لایحه دولت در خروج اقتصاد از رکود است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برنامه خروج از رکود اقتصادی دولت درصورتی موفقیت چشمگیر دارد که با کاهش هزینه های مصرفی دولت و دستگاههای اجرایی گره بخورد و این منابع را به سوی تولید سوق دهد.

آصفری جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیلات موثر در بخش اقتصادی را یکی از وضوعات ضروری در خروج اقتصاد ایران از رکود دانست و گفت: می طلبد در کنار مباحث موثر لایحه دولت پیگیری فروش اموال مازاد دستگاههای دولتی در کنار فروش اموال مازاد بانکها محقق شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.