ابلاغ دستورالعمل راه اندازی خانه مطبوعات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی،مجید طبیب زاده در گفتگو با خبرگار مهر راه اندازی خانه مطبوعات را نقطه عطفی برای رسانه های استان دانست و افزود: خانه مطبوعات استان از سال ۸۵  تا کنون به دلایل متعدد غیرفعال است که راه اندازی مجدد آن می تواند به حل مشکلات صنفی خبرنگاران کمک شایانی کند.

وی با اشاره به تعطیلی هشت ساله خانه مطبوعات ادامه داد: خانه مطبوعات استان در سال ۷۹ تشکیل و تا سال ۸۵ با مدیریت سه تن از اهالی رسانه اداره می شد که به دلایل گوناگون به تعطیلی انجامید.

طبیب زاده اظهارداشت: از سال ۸۷ تلاش هایی برای بازگشایی خانه مطبوعات صورت گرفت اما نهایتا برگزاری مجمع عمومی در سال ۸۹ نیز نتوانست به راه اندازی خانه مطبوعات استان بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه با تغییرات مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری، راه اندازی خانه مطبوعات در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: ازچند ماه گذشته جلساتی در اداره کل ارشاد برای راه اندازی مجدد تشکیل شد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین رایزنی هایی با معاونت مطبوعاتی انجام شد اما به دلیل اینکه تغییر و اصلاح اساسنامه در دستور کار قرار داشت مراحل کار اندکی به تعویق افتاد. در نهایت و پس از نظرخواهی از طریق سایت آن معاونت و اجلاس کارشناسان مطبوعات سراسر کشور، شیوه نامه راه اندازی خانه مطبوعات و اساسنامه مربوطه از سوی معاونت مطبوعاتی ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه مطابق این اساسنامه هفت نفر به عنوان هیات موسس انتخاب می شوند گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست گذار و ناظر، تمام تلاش خود را در این روند به کار خواهد گرفت.

طبیب زاده ادامه داد: اساسنامه طی روزهای آینده در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل به نمایش در خواهد آمد و اهالی رسانه می توانند ضمن مطالعه این اساسنامه برای عضویت در خانه مطبوعات مطابق فراخوانی که با همکاری هیات موسس و این اداره کل منتشر می شود اقدام نمایند.

وی همکاری خانه مطبوعات را در برگزاری جشنواره مطبوعات،  پیگیری مسکن خبرنگاران و سایر مشکلات صنفی این قشر موثر دانست و گفت: از خانه مطبوعات به عنوان بازوی فکری و اجرایی برای ارتقای سطح رسانه های استان بهره خواهیم گرفت.

طبیب زاده در پاسخ به سوال مهر در خصوص کارگروه رسانه که قرار است توسط استانداری تشکیل شود اظهار داشت: هنوز مکاتبه ای در این خصوص ندیده ایم اما در صورت دستور استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به عنوان دستگاه تخصصی حوزه فرهنگ و هنر آماده راه اندازی کارگروهی با این عنوان هستیم و اتاق فکر اقتصاد و رسانه نیز به همین منظور با عضویت تعدادی از اصحاب رسانه و مشاور اقتصادی استانداری از چهار ماه قبل تشکیل شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با تاکید مدیر کل ، مجموعه اداره کل تمام تلاش خود را معطوف به بهبود وضعیت رسانه های استان نموده و ساماندهی توزیع نشریات و اصلاح رویه آگهی های دولتی بر اساس قانون و عدالت از برنامه های در دست اجرا در این زمینه است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. مهر ۲۴, ۱۳۹۳

    […] ابلاغ دستورالعمل راه اندازی خانه مطبوعات استان مرکزی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.