قصورمسئولان ترافیکی ازعلتهای سقوط خودرو از پل در اراک عنوان شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازمعاونت اجتماعی و ارشاد ناحیه انتظامی استان مرکزی ، ˈ سرهنگ ˈابولفضل امیدیˈ روز شنبه در جریان بازدید مسوولان انتظامی از صحنه سقوط و برخورد خودروی سواری با یک قطار از پل کمربندی شمالی اراک افزود: با وجود اعلام این نقطه به عنوان یک نقطه حادثه خیز، کوتاهی مسئولان و سازمان های ترافیکی مشهود است.

وی اظهار کرد: در این سانحه یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ و پژو ۴۰۵ با یک دیگر برخورد جزئی داشته اند که این برخورد تعادل هر دو خودرو را برهم زده و راننده خودروی پژو به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بعد از برخورد با گاردریل ها از پل سقوط می کند و در این حین نیز قطاری که از زیر پل در حال عبور بوده با خودروی سواری برخورد می کند که در این سانحه ۴ نفر از شهروندان جان خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به شدت سانحه بلافاصله تیمی پنج نفره از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی صحنه را به دقت مورد بررسی قرار دادند که در علت سانحه تغییر مسیر ناگهانی از جانب خودرو پژو ۴۰۵ نسبت به خودرو ال ۹۰ به میزان ۵۰ درصد و به میزان ۵۰ درصد نیز عدم رعایت نظامات دولتی از جانب شهرداری به علت عدم نصب گاردریل و حفاظ ایمن در کناره پل بوده است.

***قصور شهرداری در این تصادف مشهود است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: در بررسی تصادف مشخص شد به علت عدم نظارت کافی، پیچ گاردریل ها در این نقطه به صورت یک در میان بسته شده بود و در این سانحه سبب شده بود که گاردریل کناره پل خوابیده و خودرو از پل سقوط کند.

وی با اشاره به عدم وجود تابلوهای هشداری در این محل ادامه داد: در این قبیل نقاط لازم است که گاردریل ها به صورت دوبل استفاده شده و به علت این کم توجهی، در بررسی صحنه سهم سازمان دخیل در بروز این سانحه نیز به میزان ۵۰ درصد اعلام شد.

***لزوم توجه به دیگر نقاط حادثه خیز در اراک

سرهنگ ابوالفضل امیدی با یادآوی وجود نقاط حادثه خیز دیگر در شهر اراک افزود: قسمتی از خیابان بالای شهر سنجان، کمربندی جنوبی بالای شهرک ولیعصر، بخشی از جاده فراهان، دوربرگردان کمربندی شمالی، ورودی میدان امام و شکل هندسی میدان، پل زیر گذر بیمارستان شهرک گردو از جمله نقاطی هستند که از سوی پلیس به عنوان نقاط حادثه خیز استان به دستگا های مرتبط اعلام شده است و بعضا در آن نقاط نیز سوانحی به قوع پیوسته است.

***لزوم تسریع در رفع نقاط حادثه خیز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بار دیگر به سانحه تلخی که موجب به مرگ ۴ شهروند شد اشاره کرد و گفت: یکی از کشته شدگان این سانحه از نخبه های علمی کشور و دارای رتبه ای ممتاز در کنکور سراسری بوده که لازم است در پیشگیری از تکرار این سوانح، مسئولانی که نقشی در ترافیک دارند با دقت و احساس مسئولیت بیشتری وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری بر رعایت حقوق شهروندی در بازدید کارشناسان پلیس راهور تاکید شده و نقش سازمان های دخیل در بروز سوانح رانندگی حتما لحاظ خواهد شد.

***لوکوموتیوران و قطار در حال تردد دخالتی در وقوع این حادثه نداشته است

مدیر کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال نامه ای به ایرنا یادآور شد: با توجه به سقوط خودروی پژو به مسیر ریل آهن ، لوکوموتیوران و قطار در حال تردد هیچ گونه دخالتی در وقوع این حادثه تلخ نداشته است.

ˈ صادق سکری ˈ افزود: متاسفانه با سقوط خودروی پژو ، قطار در حال حرکت از مسیر ریل آهن نیز با فاصله کمتر از ۲۰ متر هیچ نقشی در بروز این حادثه نداشته است .

****تلاش برای دریافت پاسخ مسوولان شهرداری اراک بی نتیجه ماند

تلاش خبرنگار ایرنا برای دریافت پاسخ مسوولان شهرداری اراک از جمله شهردار روابط عمومی این نهاد برای پیگیری علت این حادثه و تخلف صورت گرفته از سوی مسوولان ترافیکی، بی نتیجه ماند.

ساعت ۱۳ و ۱۸ دقیقه روز جمعه ۱۷ مرداد ماه گزارش یک فقره تصادف در کمربندی شمالی شهر اراک به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ شهرستان اعلام شد که در آن بر اثر تصادف دو خودروی ال نود و پژو ۴۰۵ ، و سقوط خودروی پژو بر روی ریل آهن چهار سرنشین این خودرو در دم جان باختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.