چهار برار شدن خرید گندم در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ جواد حسنی ˈ روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: علت افزایش خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی اعلام به موقع قیمت این محصول توسط دولت، افزایش میزان بارش ها و سطح زیر کشت این محصول بوده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای کار خرید گندم تا کنون ۵۸ هزار تن از محصول مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی با قیمت تضمینی هر کیلوکرم ده هزار و ۵۰۰ ریال خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هفت هزار و ۶۵۰ تن دراراک، شش هزار و ۷۸۰ تن در ساوه وپنج هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان کمیجان خریداری شده است.

حسنی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۹۵۰ تن از کشاورزان خمین، یک هزار و ۲۰۰ تن آشتیان، ۷۰۰ تن محلات، ۶۰۰ تن تفرش، ۴۰۰ تن شازند، ۱۷۰تن خنداب و ۲۰۰ تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دردلیجان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: میزان استاندارد سن زدگی گندم دو درصد است که در ازای افزایش هر درصد ۱۰۰ ریال از قیمت تضمینی آن کاسته می شود.

حسنی، ظرفیت سیلو های استان مرکزی را ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود.

وی یادآور شد: در سال جاری ۳۰ مرکز خرید شامل سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی وظیفه خرید گندم مازاد کشاورزان استان را برعهده دارند.

هفت کارخانه آرد در استان مرکزی وجود دارد که پنج واحد آن فعال است.

سرانه مصرف آرد استان مرکزی ۴۰۰ تن در روز است و درحال حاضر یکهزار و ۷۰۰ واحد نانوایی در استان فعالیت دارند که ۶۷۰ واحد آن در اراک مستقر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.