نبود اعتبار برای نوسازی بیمارستان ولی عصر شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت با توجه به نبود اعتبارات کافی برای نوسازی بیمارستان ولی عصر شهر اراک گفت: باید از ظرفیت خیرین سلامت برای نوسازی این بیمارستان بطور جدی استفاده شود.

وی همچنین به اقدامات خوب سازمان های مردم نهاد و خیرین شهر اراک در زمینه بهداشت و درمان هم اشاره کرد و افزود:در شهر اراک سازمانهای مردم نهاد و خیرین اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان و بیماری های خاص انجام داده اند که بدون کمک آنها دولت نمی توانست مشکلات این بخش را مرتفع نماید.

مقیمی با بیان اینکه کار خیرین بعنون صدقه جاری است که در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه موثر است گفت: علاوه بر حس نوع دوستی،  آمیزه های دینی نیز برای تشویق و ترغیب مردم در امر خیر تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: موضوع خیرین و کار خیر نباید تنها از بعد مادی آن مورد توجه قرار گیرد بلکه کار خیر بعنوان صدقه جاریه است که در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه  و همچنین روحیه فرد بسیار موثر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در کشور ما علاوه بر حس نوع دوستی آمیزه های دینی نیز برای تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در کار خیر تاثیر گذار هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و دبیرکارگروه، در این نشست گفت:  تسریع در روند کار اجرای نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک از مهمترین مصوبات این کارگروه بود که مقرر شد تا از محل فروش خوابگاه حضرت معصومه و کمک خیرین کار اجرای نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک هر چه سریعتر شروع شود.

حسن طاهراحمدی افزود: احداث ۱۲ واحدخانه بهداشت در استان از دیگر مصوبات این نشست بود که مصوب شد ۵۰ درصد هزینه احداث از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ۲۵ درصد منابع استانداری و ۲۵ درصد هم از منابع کمیته امداد امان (ره) تامین شود.

برخورد با فروشندگان و عرضه کنندگان مواد غذایی و داروهای گیاهی و شیمیایی غیر مجاز برگزاری مجمع خیرین سلامت و عضویت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

برگزاری مجمع خیرین سلامت و همچنین عضویت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در این کارگروه نیز از مصوبات این جلسه بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.