رجایی: گفتمان اعتدالگرای دولت فضای آرامش و امید را در کشور ارتقا داده است

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈعباس رجاییˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت سالگرد حماسه سیاسی ۲۴ خرداد افزود: به مدد گفتمان اعتدال و سیاست های میانه روی دولت، مردم در یکسال اخیر کمتر شاهد تنش های جدید و تغییرات ناگهانی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده اند و دولتمردان باید این رویه را حفظ و تقویت کنند.

وی بیان کرد: حماسه سیاسی ۲۴ خرداد مولود انزجار مردم از نگاه و رویه افراط گرایانه بود و با رای دادن به دولت تدبیر و امید به دنبال گفتمانی بودند تا رویکرد جدید عقلانی به مدیریت بخش های مختلف کشور داشته باشد و بن بست ها و چالش ها را گره گشایی کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت دولت یازدهم در یکسال اخیر پایبندی به قانونگرایی و تقویت ارتباط منطقی با مجلس بوده که برآیند آن نشاط اجتماعی، انسجام مدیریت کلان کشور و تبدیل تعارض ها به تعامل و همدلی است.

رجایی بیان کرد: به حاشیه رانده شدن افراد تند رو و افراطی در سایه سیاستهای اعتدال این پیام را دارد که کشور در این زمان نیازمند آرامش، مشارکت متعهدانه و پویایی بخشهای مختلف است و دوره تخریب، جدال و حرکتهای کور و مقطعی به سر رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه های دولت در حوزه اقتصادی توانسته در یکسال اخیر سرعت رشد تورم را تا حد زیادی مهار کند و ثبات نسبی در قیمت ها ایجاد کند که این گام مهم شرط لازم برای حل معضل های حوزه تولید و رونق کار و اقتصاد جامعه است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود برنامه های متعدد دولت، حوزه کسب و کار هنوز آن گونه که باید رونق ندارد و می طلبد تلاش مضاعفی برای بازدهی این بخش انجام شود.

رجایی کارنامه دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه در یکسال اخیر بهبود نسبی داشته و مشکلات کنسولی ایران در بسیاری از کشورها درحال رفع شدن است اگرچه در مذاکرات ۵+۱ هنوز اتفاق قابل توجهی رخ نداده است.

وی اظهار کرد:حماسه ۲۴ خرداد برخاسته از نبوغ و پختگی سیاسی مردم ایران بود و امروز نیز این تعهد و عقلانیت باید با محورهای اصلی ترسیمی توسط مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف نظام گره بخورد و ضامن غزتمندی و پیشرفت در تمامی ابعاد شود.

دکتر حسن روحانی با شعارهای اعتدال، تدبیر و امید در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ با اکثریت قاطع پیروز شد و به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.